فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین:

مردم ایران برای دفاع از آرمان هایشان بی بدیل هستند

۱۴۰۰/۰۸/۳۰ - ۱۱:۲۱:۱۸
کد خبر: ۱۲۶۴۰۴۴
مردم ایران برای دفاع از آرمان هایشان بی بدیل هستند
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: مردم ایران برای دفاع از آرمان هایشان بی بدیل، برجسته و ‌بی جایگزین هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سردار رستمعلی رفیعی آتانی ضمن پاسداشت هفته بسیج در مسجد جامع المهدی مینودر تصریح کرد: بسیج، حاصل متن و بطن شما بسیجیان عزیز است. مقام معظم رهبری در دیدار مردمی خود، بسیج را به شخصیت وجودی امیرالمومنین گره زدند و فرمودند: ایثار، فداکاری و از جان گذشتگی و در وسط میدان فضیلت‌ها بودن از مشخصه های بسیج و بسیجی است که در شخصیت والای امیرالمومنین نهادینه بود. بسیج همه چیزش را برای انقلاب و رهبر گذاشت.

وی گفت: به گفته یک استاد تاریخ دانشگاه، "حضرت علی(ع) برای پیامبر مانند بسیجی با امام خمینی(ره) بود. امیرالمومنین همه چیزش را برای اسلام و پیامبر گذاشته بود و برای پیامبر از جان گذشت.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: پیامبر در آن دوران ۲ یار داشت. یار اول امیرالمومنین به عنوان شمشیر و یار و بال دیگر پیامبر، حضرت خدیجه کبری(س) به عنوان پشتیبان پیامبر بود که تمام ثروتش را پای کار حمایت از پیامبر خدا و دین خدا آورد. 

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین یادآور شد: گاهی گمان می‌رود ماحصل تجارت حضرت خدیجه(س) و ثروت او پشتوانه پیامبر اکرم بود، اما او ثروت آبرویی اش را پای کار آورد و فداکاری کرد تا پیامبر در راه رسیدن به اهدافش موفق شود. مانند این بزرگواران را نمی‌شود به طور کامل در جامعه کنونی یافت.

سردار رفیعی آتانی عنوان کرد: بسیج، همه مردم ما بود. تفاوت ما با دنیا این است که تمام دنیا مردم خود را برای دفاع از کشورشان وارد جنگ کردند اما نه به شیوه ما. در جنگ های جهانی مردمی که برای جنگ می‌رفتند مانند ما در غالب بسیج و با ماهیت و تفکر  دینی و مذهبی نبودند. مردم ایران برای دفاع از آرمان هایشان بی بدیل، برجسته و ‌بی جایگزین هستند. 

فرمانده ارشد نظامی استان قزوین اذعان کرد: حضور و تفکر و مدیریت بسیجی بود که انسان های شاخص در دفاع از مناطق مختلف کشور ما وارد میدان شوند. مقام معظم رهبری این توصیف را دارد که در دوران دفاع مقدس و بسیج پزشک، شاعر، نویسنده، معلم ما وارد شد. کدام طیف جامعه در بسیج نبودند!؟

سردار آتانی یادآور شد: برجستگی و دستاورد بسیج و نقش‌آفرینی در پیچیده‌ترین سطح در دوران دفاع مقدس، فرماندهی، طرح‌ریزی و شناسایی است.

وی تصریح کرد: جنگ تحمیلی پیچیدگی‌هایی دارد که برخی فقط به بعد احساسی آن می پردازند اما این جنگ برخوردار از یک عقلانیت بود. تا منطقه را نمی‌شناختند تا شناسایی انجام نمی‌شد عملیاتی طرح‌ریزی نمی‌شد. برخی در کسوت بسیجی فرماندهی کردند و برخی مدیریت جنگ را وارد جنگ کردند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج)  استان قزوین بیان کرد: ما تا نیمه سال ۶۰ ماموریت و عملیاتی در منطقه نداشتیم .تحرکی در جنگ نداشتیم. حالت پدافند وجود داشت. موفقیتی در جنگ نداشتیم تا زمانی که مدیریت جنگ را امام راحل اصلاح کرد و بنی صدر خائن را از فرماندهی کل قوا خلع کرد.

سردار رفیعی افزود: امام راحل فرماندهی جنگ را به عهده گرفت و طراحان جنگ، شهیدان حسن باقری، غلامعلی رشید و  مجریان آن شهیدان حاج احمد کاظمی، نورعلی شوشتری، حریم صفوی، حاج قاسم سلیمانی، حسن‌پور بودند. خروجی آن موفقیت‌های پی در پی بود و کار به دستان بسیجیان مقلد امام خمینی(ره) افتاد. مردم جنگ را در کنار امام فرماندهی و مدیریت کردند. مردم امام را جز آرزوی شهادت به تمام آرزوهایش رساندند.

سردار رفیعی آتانی در پایان گفت: ما ۴۳ سال است پای انقلابمان مانده ایم. در مقایسه با ایران، ملت مصر هم پای کار بود اما رهبر و ایدئولوژی نداشتند. پنهانی نامه فدایت شوم به سفیر رژیم صهیونیستی و آمریکایی می‌نوشتند و با آنها ارتباط داشتند. همان آمریکایی ها مصر و انقلابش را منحل کردند. اما رهبر حکیم ما اجازه دخالت آمریکا را ندادند و این اقتدار و شاخصه انقلاب اسلامی ایران است.

نظر شما