چرا نصب سیستم برق پشتیبان در هر مجموعه ای مفید است؟

۱۴۰۱/۰۲/۱۵ - ۰۸:۴۳:۵۴
کد خبر: ۱۳۲۵۵۶۳
چرا نصب سیستم برق پشتیبان در هر مجموعه ای مفید است؟
بسیاری از مفهوم قدرت پشتیبان به عنوان "طرح پشتیبان" یاد می کنند و یک سیستم باتری یو پی اس صبا نقش بزرگی در آن ایفا می کند

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ وقتی صحبت از بیمارستان ها می شود، این امکانات بهداشتی باید برای مواجهه با بدترین ها، حتی در زمان قطع برق، آماده باشند. قطع برق می تواند به دلایل مختلفی مانند بلایای طبیعی مانند زلزله، طوفان و طوفان های شدید زمستانی باشد. آنها همچنین می توانند نتیجه بلایای انسان ساز مانند سقوط یک وسیله نقلیه یک تیر برق یا صرفاً به دلیل قدیمی بودن شبکه برق باشند. علت هرچه که باشد، یک چیز واضح است - بیمارستان‌ها باید فعال بمانند و برای انجام این کار به مقدار زیادی نیرو نیاز دارند.

باتری یو پی اس صبا آماده به کار (که مترادف آن به عنوان ژنراتور پشتیبان نیز شناخته می شود) یک راه حل برق پشتیبان قابل اعتماد است که می تواند به راه اندازی و راه اندازی بیمارستان ها حتی در زمان قطع برق کمک کند و همچنین یکی از رایج ترین راه حل های برق پشتیبان مورد استفاده در سراسر صنعت است.

بنابراین اگر یک بیمارستان برق قطع شود دقیقاً چه اتفاقی می افتد؟

در حالی که سناریوهای مختلفی وجود دارد، اینها برخی از بزرگترین آنها هستند:

بیمارستان ها و مراکز درمانی به صورت روزانه به بیماران مراجعه می کنند. این ممکن است شامل عملیات های برنامه ریزی شده، تست های آزمایشگاهی، اسکن، اشعه ایکس، معاینات معمول، یا خدمات بستری باشد که درمان مداوم برای بیماران در حال بهبودی را ارائه می دهد. این سرویس ها همگی از تجهیزات پزشکی منحصر به فردی استفاده می کنند که برای کارکردن به برق نیاز دارند. جدای از آزمایش‌ها و خدمات معمول، ممکن است بیمارانی باشند که تحت درمان هستند و باید برای مدتی روی دستگاه‌های دیالیز یا دستگاه‌های حمایت از زندگی مانند ونتیلاتور قرار گیرند. از دست دادن برق می تواند این دستگاه ها را از کار بیاندازد و در نتیجه رفاه بیمار را به خطر بیندازد. بیمارستان‌ها همچنین دارای تجهیزات سردخانه‌ای هستند که سیستم‌های داخل وریدی (IV)، داروهای نجات دهنده، واکسن‌ها و خون را ذخیره می‌کنند که باید در یک محیط کنترل‌شده دما ذخیره شوند.

خدمات اورژانس بستری و اتاق عمل (OR) نیز گنجانده شده است که ممکن است به برخی یا همه تجهیزات فوق الذکر نیاز داشته باشد.

باتری یو پی اس صبا در بیمارستان‌ها صرفاً برای کارکرد تجهیزات پزشکی و دستگاه‌های نجات دهنده مانند پمپ‌های اکسیژن، ونتیلاتورها و تجهیزات جراحی برقی نیستند، بلکه سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، سیستم‌های امنیتی و تشخیص را روشن نگه می‌دارند، چراغ‌ها را روشن نگه می‌دارند. نقاط خروجی مانند چراغ‌های خروج اضطراری را قابل مشاهده نگه دارید، به حفظ سیستم ارتباطی داخلی و خارجی کمک کنید، برق اتاق‌های عمل را تامین کنید، و همچنین تجهیزات پزشکی مانند استخوان، پلاسما و نمونه‌های بافت را در انبار یخچال ثابت نگه دارید.

اگر یک بیمارستان به اندازه کافی به برق پشتیبان مجهز نباشد، ممکن است نیاز باشد که بیماران به مراکز همسایه منتقل شوند تا از ادامه درمان مناسب اطمینان حاصل شود.

چراغ‌ها خاموش می‌شوند، صفحه‌های کامپیوتر تاریک می‌شوند، ماشین‌آلات متوقف می‌شوند و بهره‌وری جیغ می‌زند و شما بلافاصله نگران جان، جراحت، ایمنی و آسیب هستید. شما همچنین نمی خواهید یکی از مشاغل آمریکایی باشید که مجموعاً سالانه 50 میلیارد دلار به دلیل قطع برق از دست می دهند. این حقایق بر نیاز به یک طرح پشتیبان گیری ایمن تأکید می کند.

هر سناریوی خاموشی باعث نگرانی و تعجب در بین کارکنان و همچنین استرس و فشار برای تیم مسئول می شود. به جای اینکه کارآمد کار کنند، همه دور یک پنجره جمع می شوند تا علت را ببینند یا درباره آن بحث کنند، که می تواند یکی از چیزهای زیادی باشد.

شرکت های خدمات شهری به طور معمول دلایل قطع برق را در خبرنامه یا گزارش های منظم خود خلاصه می کنند. علل از همه چیز در لیست بالا گرفته تا حیواناتی که به ترانسفورماتورها و سایر اجزا راه می یابند. چه قطع برق چند ثانیه طول بکشد یا چند روز، عملیات تجاری باید ادامه یابد. و آنها باید این کار را به طور مداوم و پیوسته انجام دهند.

دلایل ممکن است متفاوت باشد، اما قطعی ها باعث نگرانی در مورد نحوه پایان پروژه ها در زمان و بودجه می شود. هر کسب و کار و خانواری برای کارکرد و مطمئناً رونق به چراغ، گرما، تجهیزات و سایر ملزومات نیاز دارد. بدون قدرت، آسیب، ضرر، آسیب و کاهش درآمد به واقعیت های ناخواسته تبدیل می شود.

حال سناریوی متفاوتی را زمانی که در منبع تغذیه قطع می شود تصور کنید. باتری یو پی اس صبا همه چیز را در یک قطعی کوتاه مدت یکپارچه نگه می دارد. در صورت قطعی طولانی مدت، زمان زیادی را برای تبدیل به منبع برق جایگزین می دهد. تصور کنید ساختمان شما همان ساختمانی است که با وجود شرایط به زمزمه ادامه می دهد و افراد درون آن به جای هرج و مرج آرامش را تجربه می کنند.

سیستم های منبع تغذیه بدون وقفه چیست؟

یو پی اس مخفف منبع تغذیه بدون وقفه است. و با یک سیستم کامل، می توانید "قطع برق" را از لیست نگرانی های خود حذف کنید. این فناوری همچنان به پیشرفت خود ادامه می‌دهد زیرا اهمیت حفظ نیرو در سیستم‌ها و عملیات ضروری بیش از پیش حیاتی می‌شود.

بسیاری از مردم نمی دانند که دنیای مبتنی بر داده تا چه اندازه نیازهای کلی انرژی را تغییر داده است، زیرا اینترنت و کل داده ها به طور کلی تقاضا برای برق پاک تر و قابل اطمینان تر را افزایش می دهند. نوسانات، نوسانات یا افت انرژی باعث ایجاد نوسانات و بی نظمی هایی می شود که می تواند بر تجهیزات و داده های شما تأثیر منفی بگذارد، بنابراین سیستم ها جریان برق تمیز، ثابت و بدون وقفه ای را ارائه می دهند که از این اثرات محافظت می کند.

بسیاری از مفهوم قدرت پشتیبان به عنوان "طرح پشتیبان" یاد می کنند و یک سیستم باتری یو پی اس صبا نقش بزرگی در آن ایفا می کند. یک یو پی اس ممکن است یک پیکربندی تک فاز یا سه فاز باشد و می تواند توسط مجموعه ای از باتری ها یا یک قطعه فلایویل تغذیه شود.

به طور کلی، یک سیستم منبع تغذیه اضطراری می تواند هر چیزی باشد، از جعبه سیاه کوچکی که در جایی نزدیک میز شما قرار دارد و از رایانه شخصی شما محافظت می کند تا مدل های مگا تنی و مگاواتی با ظرفیت تامین انرژی برای مشاغل بزرگ.

یک سیستم یو پی اس چندین هدف را انجام می دهد:

محافظت در برابر قطع برق:

در طول وقفه‌های کوتاه‌مدت و زمان «سوار» برای تبدیل به منبع پشتیبان، برق کافی را فراهم کنید.

کیفیت برق را با رسیدن به ساختمان، دفتر و تجهیزات خود بهبود بخشید

یک منبع پشتیبان برای قطعی های طولانی مدت مانند ژنراتورها اضافه کنید

معمولاً سیستم‌های مبتنی بر باتری را در عملیات‌های کوچک‌تر مانند رایانه خانگی یا دفتر کار و پیکربندی چرخ طیار در سیستم‌های بزرگ‌تر که برای تأمین انرژی تأسیسات بزرگ استفاده می‌شوند، پیدا خواهید کرد. یو پی اس فلایویل می تواند باتری ها را تقویت یا جایگزین کند و در هنگام قطع یا در حین سوئیچ به منبع برق جایگزین، برق فوری، مداوم و کافی را ارائه دهد.

سیستم های مختلف باتری صبا به روش های مختلفی کار می کنند. دفتر علم و اطلاعات فنی اطلاعات دقیقی در مورد هارمونیک ها و سیستم های الکتریکی یو پی اس ها و همچنین شرکت های فروشنده و تولید کننده آنها ارائه می دهد. یو پی اس به طور معمول یکی از سه نوع اصلی یا گاهی ترکیبی از آنها خواهد بود.

انواع اصلی سیستم های یو پی اس :

یک سیستم UPS آماده به کار ممکن است یک یو پی اس آفلاین یا ترجیحی خط نیز نامیده شود. به طور معمول دارای یک اینورتر، باتری، سوئیچ استاتیک، فیلتر پایین گذر و سرکوبگر است. سیستم در حالت آماده به کار می ماند مگر اینکه برق اولیه قطع شود.

یک سیستم UPS تعاملی خطی شامل نوعی باتری صبا و اینورتر است که همیشه به خروجی متصل هستند و در صورت قطع برق، یک سوئیچ جریان الکتریکی را تغییر می‌دهد. اتصال پیوسته فیلتر عالی را فراهم می کند.

یک سیستم UPS با تبدیل دوگانه دارای یک باتری پشتیبان است که توسط ورودی AC شارژ می شود و اینورتر خروجی را برای یک سوئیچ بدون درز تغذیه می کند.

سیستم‌های بزرگ‌تر معمولاً شامل یک دنده سوئیچ و ترانسفورماتورهای قدرت می‌شوند تا برق ثابت و قابل اعتمادی را ارائه کنند و از صفر تا تنها چند ثانیه در سال از کار افتادگی را تضمین کنند. تاسیسات عملیات بحرانی به منبع تغذیه تمیز، پایدار و ثابت نیاز دارند. باتری صبا می تواند به عنوان فیلتری برای برقی که از منبع برق وارد می شود عمل کند و در برابر قطعی ها و سایر ناهنجاری ها که از منبع منبع تغذیه می شود محافظت کند.

انتهای پیام

نظر شما