رسالت مهم مدیران خدمت بی منت به مردم مناطق محروم و رسیدگی به مشکلات آنهاست

۱۴۰۱/۰۲/۲۴ - ۱۴:۴۷:۳۰
کد خبر: ۱۳۲۸۸۱۲
رسالت مهم مدیران خدمت بی منت به مردم مناطق محروم و رسیدگی به مشکلات آنهاست
نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: همه مدیران و نمایندگان وظیفه دارند با خدمت بی منت به مردم روستاها و مناطق محروم و خانواده شهدا و رسیدگی به خواسته و مطالبات آنها دین خود را به ولی نعمتان انقلاب ادا کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ همزمان با گرامیداشت دهه تاسیس بسیج سازندگی و رزمایش جهادگران فاطمی روز شنبه در مراسمی با حضور لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، سردار آتانی فرمانده سپاه، مهدی رجحانی معاون عمرانی، داراب بیرنوندی مدیرعامل آبفا، حسینیانی مسئول بسیج سازندگی استان قزوین و غریب مدیرکل دفتر روستایی استانداری، کلنگ ساخت مجتمع آبرسانی روستای ترمیلات از توابع الموت شرقی به زمین زده شد.

لطف الله سیاهکلی در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدای منطقه الموت اظهارداشت: سال گذشته زمستان در شرایط سختی به روستای ترمیلات آمدیم و با مادر شهیدی دیدار داشتم و ایشان نکته ای گفت که من را تکان داد و تلنگری بود تا به خودم و مسئولان یادآوری کنم که خدمت بی منت به مردم را سرلوحه ارمان قرار دهیم و ولی نعمتان را فراموش نکنیم.

امنیت امروز کشور مدیون شهداست

وی افزود: مادر شهید فرمود: بچه های ما از این روستای دورافتاده جبهه ها را فهمیدند و دنبال حق رفتند ولی 40 سال است مسئولان ما را پیدا نکرده اند و سری به ما نزده اند و در شرایطی که ما روستاییان احساس تکلیف کردیم اما امروز مسئولان ادای دین نمی کنند.

سیاهکلی تصریح کرد: امروز خوشحالیم که اینجا هستیم تا با آبرسانی به 30 روستا کمی از دین خود را ادا کنیم تا شرمنده مردم نباشیم.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: باید حقوق مردم را به آنها بدهیم و حقشان را اداکنیم تا همچنان پشتیبان نظام باشند و همه ما وظیفه داریم به ولی نعمتان خود برسیم و اصلی ترین ولی نعمتان خانواده شهدا و ایثارگران هستند چون بزرگترین سرمایه خود را فدای انقلاب و نظام کرده اند.

وی اضافه کرد: امروز که می خواهیم از چشمه ها و رودخانه های همین مردم استفاده کنیم باید درخواست آنها را نیز اجابت کنیم لذا از معاون عمرانی استانداری درخواست می کنیم همزمان با شروع کار آبرسانی برای ساخت پل روستا و جاده هم اقدام کنند.

سیاهکلی ادامه داد: در شرایطی که از استانهای شاخص کشور در داشتن سرشاخه های رودخانه ها هستیم و این منابع آبی متعلق به مردم استان است اما هیچ بهره ای نداریم و باید در این دولت مدیران مربوطه در شورای آب کشور فعال باشند و حق مردم را بگیرند.

وی اظهارداشت: مدیران گذشته نتوانستند پیگیری مناسبی در تهران داشته باشند و یک نفر در تهران که تعلق خاطر به استانهای دیگر داشت اجازه نداد سهم خود را بگیریم و نگذاشتند از حوزه آب خود برداشت کنیم.

image_2022_5_14-15_39_39_254_bFb

25 میلیون مترمکعب آب سهم داریم اما بهره نداشتیم

وی گفت: در سالهای گذشته حدود 25 میلیون مترمکعب سهم آب کشاورزی داشتیم اما نتوانستیم استفاده کنیم و امسال درخواست کردیم 50 میلیون مترمکعب مجوز برداشت آب بدهند که برای آب شرب اجازه داده اند اما باید کشاورزی منطقه را سیراب کنیم.

سیاهکلی اظهارداشت: در منطقه شیرکوه ظرفیت ساخت سد وجود دارد و در حالی که این همه آب از رودخانه های الموت و استان خارج می شود، ما تشنه ایم و این نقص مدیریتی است که باید جبران شود.

وی بیان کرد: در دولت و مجلس انقلابی باید این عزم ایجاد شود تا بتوانیم با رایزنی و پیگیری مداوم برای گرفتن سهم آب اقدام کنیم و برای اجرای طرح های دیگر نیز به عزم جدی نیاز است.

سیاهکلی اظهارداشت: گل آلود بودن رودخانه ها نشان می دهد در این منطقه طرح آبخیزداری اجرا نشده و چون سیل بند نزدیم رسوب ها به سد منجیل می ریزد و بیشترین رسوب مربوط به رودخانه های وحشی الموت است و بعد از 40 سال در الموت طرح های ساخت سیل بند و آبخیزداری اجرا نشده که امیدواریم امسال با اعتبارات خوبی که داده شده شاهد جبران گذشته باشیم.

وی موضوع منابع طبیعی را از دیگر مشکلات منطقه الموت دانست و یادآورشد: اخیرا در دادگاهها موضوع «ترک فعل» راه افتاده و اگر مدیری گزارش نکند قضات می گویند ترک فعل شده است که موضوع را به آقای اژه ای رئیس قوه قضاییه منعکس کرده ام تا رسیدگی شود.

سیاهکلی گفت: متاسفانه برخی قضات برای هر موضوعی این مسئله را مطرح می کنند و با دخالت های غیر کارشناسی جسارت مدیران را گرفته اند زیرا هر موضوعی که ترک فعل نیست.

وی اضافه کرد: وقتی حکم می دهند که حاشیه رودخانه پاکسازی شود دیگر زمینی برای مردم نمی ماند چرا در حاشیه رودخانه درخت نکارند اگر حاشیه را می گیرید راه حل بدهند و کمک شود تا مردم ساحل سازی کنند.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دامدار می گوییم دام خود را به مراتع نبرد و باید اجازه بگیرد و یا درخت را با حکم قضایی قطع می کنیم و با این روشهای غلط مدیریتی فقط مردم را ناراضی و بی اعتماد می کنیم.

وی گفت: مسئولان و تصمیم گیران بدانند زیبایی الموت و طارم به خاطر انسانهای ساکن آن است و نه طبیعت صرف و قرار نیست کاری کنیم که مردم از روستاها مهاجرت کنند و در شرایطی که باید در این مناطق با توسعه طرح های دامداری .و کشاورزی برای مردم شغل و ثروت ایجاد کنیم با روش های غلط مدیریت داریم همه را فراری می دهیم تا از روستاها مهاجرت کنند.

آماده ام با مدیران احضار شده در دادگاه حاضر شوم

وی با انتقاد از احضار غیر منطقی برخی مدیران به دادگاه برای ترک فعل اظهارداشت: اگر دادگاهی مدیری را بدون کارشناسی احضار کرد بیاید با هم به دادگاه برویم و آماده ام اولین کسی باشم که محاکمه می شود.

سیاهکلی گفت: دادگاهها باید قانع شوند اما متاسفانه برخی قضات دادگاهها تخصصی نیستند و یک قاضی دادگاه عمومی برای همه موضوعات حکم می دهد و فرمان تخریب باغ و قطع درخت را می دهد چون تخصص لازم را ندارد زیرا فقط علم حقوق دارد و تخصص سیاسی و اقتصادی و کشاورزی و دامداری ندارد تا درست تصمیم بگیرد.

وی بیان کرد: همانگونه که به عنوان نماینده مردم موضوع خودرو را آنقدر پیگیری کردم که به آزادسازی واردات منجر شد این موضوع را نیز پیگیری خواهم کرد تا قضات به اشتباه حکم قطع درخت و تخریب ندهند زیرا قرار نیست قوانین و مقررات ما موجب اذیت و آزار مردم شود.

سیاهکلی از خدمات شرکت آب منطقه ای، آبفا و آبخیزداری و قرارگاه امام حسن مجتبی در اجرای طرح های آبرسانی تشکر کرد و اظهارداشت: مجلس مصوب کرد تا سخت ترین کارها به قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) واگذار شود و امور محرومیت زدایی و کارهای سخت برای قرارگاه تعریف شده و باور داریم با عزمی که در نیروهای جهادی آن وجود دارد با تلاش مضاعف این طرح ها با قیمت کمتر و سرعت بالا اجرا می شود.

وی از مدیرعامل آبفای استان خواست برای تامین آب شرب روستاهای محدوده دریاچه اوان نسبت به ساخت یک مجتمع آبرسانی در روستای اوان نیز اقدام لازم را صورت دهد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز