شرکت های دانش بنیان برای کاهش آلایندگی نیروگاهها راهکار ارائه کنند

۱۴۰۱/۰۲/۲۴ - ۱۹:۵۴:۲۹
کد خبر: ۱۳۲۸۹۰۸
شرکت های دانش بنیان برای کاهش آلایندگی نیروگاهها راهکار ارائه کنند
مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: از فعالان شرکت های دانش بنیان انتظار داریم برای کاهش آلایندگی ناشی از مصرف سوخت مازوت در نیروگاهها راهکار ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین، سی و سومین جشنواره جامعه کار و تلاش استان قزوین روز شنبه با حضور رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک، فرهور مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی و مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات نیروگاه شهید رجایی قزوین برگزار شد.

علی فرهور در این مراسم گفت: رویکرد استفاده از ایده های دانش بنیان اگر در جامعه کارگری گسترش یابد می‌توان امیدوار بود با استفاده از ایده کارگران نخبه به دستاوردهای بهتری در عرصه تولید دست یافت.

وی افزود: در فرآیند تولید بنزین محصول مازوت حاصل می شود که حجم زیاد این محصول موجب شده بر اساس ابلاغ مسئولان تصمیم گیر در نیروگاه نیز از این سوخت استفاده کنیم و این موضوع چالش های محیط زیستی هم دارد.

فرهور یادآورشد: استفاده از مازوت ضمن ایجاد مشکلات زیست محیطی به نیروگاه نیز هزینه سنگینی تحمیل می کند و تعمیرات هم بیشتر می شود لذا رویکرد ما نیز کاهش مصرف مازوت است لذا انتظار داریم شرکت های دانش بنیان برای حل این مشکل وارد کار شوند و راهکاری برای کاهش پیامدهای سوخت مازوت ارائه کنند.

image_2022_5_14-19_51_26_507_8RO

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی با تشکر از همراهی مسئولان در خصوص تأمین انرژی برق مورد نیاز کشور گفت: از مردم به دلیل آلایندگی نیروگاه پوزش می طلبیم ولی تابع سیاست های اعلام شده از سوی مراکز تصمیم گیر کشور هستیم اما اعتقاد داریم در صورت پیوند بین صنعت و دانشگاه و استفاده از شرکت های دانش بنیان می توانیم برای حل مشکلات اقدام کرده و به دستاوردهای خوبی برسیم.

محمد مهدی رحیمی نیارکی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک نیز در این مراسم اظهارداشت: در شهرستان آبیک بیش از  ۱۷۰۰ کد کارگاه تامین اجتماعی ما ثبت شده است و همینطور در شهرک‌های صنعتی کاسپین ۱ و ۲ شاهد استقرار۶۰۰ واحد صنعتی هستیم gdp شهرستان (تولید ناخالص داخلی شهرستان) باتوجه به تعداد بیمه شدگان بالاست و این نشان دهنده بهره وری و متعاقب آن درآمدهای مالیاتی بالاست.

وی اضافه کرد: شهرستان آبیک با دارا بودن بیش از ۲۴ هزار نفر نیروی کارگری در واقع شهرستانی کارگرنشین محسوب می شود که نیازمند توجه بیشتر از سوی مسئولان است.

رحیمی نیارکی تصریح کرد:  ۱۲ درصد صنایع کوچک و متوسط کشور در استان قزوین هست که قالب این صنایع در شهرستان آبیک متمرکز هستند و ۱۴ درصد تخم‌ مرغ کشور در آبیک تولید می‌شود که ظرفیت بالای این شهرستان در سطح ملی را نشان می دهد. 

image_2022_5_14-19_55_50_591_bwq

این مسئول گفت: انتخاب کارگر نمونه کشوری از نیروگاه شهید رجایی قزوین نشان می دهد کارگران شاخصی در این شهرستان داریم که در صورت حمایت می توانند کارهای بزرگی را انجام دهند.

وی اضافه کرد: انتخاب خانه بهداشت کارگری نمونه هم از یک شرکت مواد غذایی فعال در شهرستان آبیک و انتخاب کارفرمای سلامت محور نمونه از شهرک صنعتی کاسپین شماره یک از دیگر ظرفیت های این منطقه است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک یادآورشد: توجه به اشتغال دانش بنیان علاوه بر رفع مشکل اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی از مهاجرت نخبگان نیز جلوگیری خواهد کرد.

image_2022_5_14-19_55_50_175_4E7

در ادامه از چهره‌های برگزیده کشوی و استانی در عرصه نوآوری، صنعت، تولید و کار تلاش از جمله از شرکت آ پی دبیلیو به عنوان کارفرمای سلامت محور نمونه ملی، از شرکت طلاچین به عنوان خانه بهداشت کارگری نمونه ملی و نیز کارگر نمونه ملی هم نیروگاه شهید رجایی مستقر در شهرستان آبیک تجلیل شد. 

انتهای پیام

نظر شما