استاندار قزوین بیان کرد:

اعتیاد خطرناک‌ ترین آسیب اجتماعی جامعه

۱۳۹۷/۰۱/۲۷ - ۱۴:۴۶:۱۷
کد خبر: ۶۹۷۵۴۷
اعتیاد خطرناک‌ ترین آسیب اجتماعی جامعه
استاندار قزوین از اعتیاد بعنوان خطرناک‌ترین آسیب اجتماعی جامعه یاد کرد که تمامی بخش‌های مختلف جامعه را تحت الشعاع قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "عبدالمحمد زاهدی" استاندار قزوین  در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر مهمترین آسیب اجتماعی است، افزود: اگر همه آسیب ها را مقابل اعتیاد قرار دهیم، مورد دوم خطرناک تر از بقیه است.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قزوین اضافه کرد: اگر جامعه بر روی اعتیاد حساس شود و این مسئله تبدیل به یک دغدغه اجتماعی شود بدون شک برای کاهش این پدیده شوم گام های بلندتری برداشته خواهد شد.

استاندار قزوین ادامه داد: باید با یک احساس مسئولیت اجتماعی و همگانی در برابر این معضل اقدام کنیم و با پررنگ ساختن برنامه های پیشگیری برای مصون سازی جامعه از مواد مخدر گام برداریم.

زاهدی یادآور شد: همه اقشار مردم از پزشک و استاد گرفته تا ورزشکار و کارمند، کارگر و افراد عادی در معرض تهدید مواد مخدر قرار دارند بنابراین خطر بسیاری جدی است.

وی افزود: خوشبختانه قزوین از استان های با رتبه پایین در زمینه اعتیاد به شمار می رود با این وجود در حوزه مقابله با مواد مخدر نباید با سهل انگاری و بی تفاوتی برخورد کرد.

استاندار قزوین با اشاره به برنامه جمع آوری معتادان متجاهر در قزوین، افزود: متجاهر بودن شاخصی کیفی است و به نگاه مامور نیروی انتظامی و قاضی بستگی دارد اما این حرف درست است که بیش از 90درصد سرقت های کوچک استان کار این دسته از افراد می باشد و دستگیری آنان تاثیر خوبی برای مقابله با سرقت دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: برای مقابله با کشت گل و شاهدانه باید با همکاری دهیاران و بخشداران که آگاهی خوبی از کشت این مواد در مناطق تحت پوشش خود دارند، اقدام کرد.

زاهدی ادامه داد: در همه شهرستان ها باید فرمانداران، بخشداران و دهیاران با جلسات آموزشی توجیه شوند تا با آگاهی لازم نسبت به ماده گل و مقابله با کشت آن وارد عمل شوند.

استاندار قزوین افزود: به تازگی قیمت مواد مخدر سنتی از قبیل تریاک و حشیش کاهش یافته است در حالی که قیمت مواد صنعتی افزایش یافته که نشان دهنده تقاضا برای مواد صنعتی است و باید هوشیارانه در این زمینه عمل کرد.

زاهدی همچنین گفت: برای مقابله با مواد صنعتی بیش از سنتی باید اقدام کرد چون کوتاهی دراین زمینه خسارات و تبعات ناگواری به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: باید به شهرستان ها اجازه داد براساس مقتضیات خود در حوزه مقابله با مواد مخدر تصمیم گیری کنند و براساس نیازشان برای برگزاری دوره های آموزشی و ارتقای فرهنگی اقدام کنند.

استاندار قزوین همچنین گفت: برنامه های صداوسیما در حوزه مقابله با مواد مخدر باید کیفی تر باشد و با جلب نظر جامعه هدف تهیه و پخش شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز