نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی:

با فیلترینگ حق شهروندی نادیده گرفته می شود

۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۱۵:۴۹:۳۱
کد خبر: ۶۹۸۰۱۷
با فیلترینگ حق شهروندی نادیده گرفته می شود
سیده حمیده زرآبادی گفت: با محدودکردن مردم در استفاده از پیام رسان داخلی، آزادی های اجتماعی و حقوق شهروندی مردم نادیده گرفته می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با برنا درخصوص فیلترینگ پیام رسان تلگرام که این روزها نقل محافل است، گفت: تجربه نشان داده که ایجاد محدودیت در مقابله با تکنولوژی های جدید موفق نخواهد بود و مصداق بارز آن هم برخورد با ویدئو در دهه شصت و مقابله با گیرنده های ماهواره است که متاسفانه موفق نبوده است.

زرآبادی در همین رابطه اذعان کرد: تکنولوژی مسیر خود را طی می کند و بنده صراحتا با فیلترینگ پیام رسان تلگرام مخالف هستم.

نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایجاد محدودیت مشکلی را حل نمی کند؛ چون معتقدم پیام رسان ها و هر تولید داخلی دیگر برای رقابت پذیربودن با مشابه خارجی باید خود را تقویت کند.

زرآبادی تصریح کرد: محدودکردن مردم برای استفاده از پیام رسان داخلی، قدرت رقابت پذیری و کیفیت را از این پیام رسان می گیرد و از طرفی هم آزادی های اجتماعی و حقوق شهروندی مردم هم با این کار نادیده گرفته می شود.

وی تاکیدکرد: با تقویت تمام تولیدات داخلی ازجمله پیام رسان ها موافق هستم ضمن اینکه مجلس در این خصوص تصمیم نمی گیرد و دولت و وزارت ارتباطات باید پیگیر این موضوع باشند و موضعشان را در قبال آن اعلام کنند.

نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این زمینه باید برنامه ریزی شود، به گونه ای که فرهنگ استفاده از پیام رسان داخلی  را در میان مردم رواج دهیم.

زرآبادی اذعان کرد: اگر کیفیت پیام رسان های داخلی بالا باشد، مردم به صورت خودجوش به سمت استفاده از آن می روند.

تاکید بر استفاده از مدیران بومی در استان

وی در بخش دیگری از سخنانش، درباره مواضع خود در زمینه تاکید بر استفاده از مدیران بومی در استان و تذکر به استاندار در این خصوص گفت: مدیران غیربومی، افراد مدنظر خود را به استان می آورند و فرصت های شغلی از افراد بومی گرفته می شود.

نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرفی هم عدم شناخت این مدیران از استان باعث هدررفت زمان می شود و تا آنها به درک درستی از شرایط استان برسند، برکنار می شوند.

زرآبادی اضافه کرد: ضمن اینکه با حضور مدیران غیربومی؛ انگیزه کارکردن از افراد بومی گرفته می شود و معاون یک اداره درصورت غیربومی بودن مدیر، انگیزه ای برای جایگزینی وی ندارد و باید در همان سمت باقی بماند.

وی عنوان کرد: البته بومی گرایی درصورتی خوب است که براساس شایسته سالاری انجام بگیرد؛ چون انتظارات از افراد بومی به علت شناخت از استان زیاد است.

نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: همانگونه که در زمینه استفاده از کالای ایرانی اصرار وجود دارد باید در زمینه استفاده از مدیران بومی هم این فرهنگ سازی انجام شود.

زرآبادی درخصوص انتصابات و تغییر و تحولات صورت گرفته در استان گفت: برای مدیریت اقتصاد و دارایی قرار بود یک مدیر خانم از خارج استان منصوب شود که خوشبختانه با تلاش و رایزنی اصرار کردیم تا از معاونین این اداره کل در این سمت استفاده شود.

وی ادامه داد: درخصوص تغییر فرمانداران هم توصیه های لازم را انجام دادیم و تصمیم گیری نهایی برعهده استاندار است.

زرآبادی  به خصوصیات مدیران اشاره کرد و گفت:شایسته سالاری و سلامت نفس(مالی و اخلاقی) و بومی بودن مهمترین خواسته من از استاندار در انتصاب مدیران است و از طرفی هم مدیری که منصوب می شود باید منویات دولت را اجرا کند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: به دنبال احقاق حق همه شهروندان هستیم که امیدواریم این امر محقق شود.

مردم باوجود پرداخت هزینه سرویس بی کیفیت دریافت می کنند

نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در ادامه  با اشاره به سئوالی که از وزیر ارتباطات در مجلس کرده بود،خاطرنشان کرد: نظارتی بر نگهداری از شبکه های ارتباطی وجودندارد این درحالی است که درحال حاضر مردم سرویس بی کیفیت دریافت می کنند؛ اما هزینه سرویس باکیفیت را پرداخت می کنند.

نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:47درصد(98نفر) از نمایندگان سوال از وزیر ارتباطات را وارد دانستند ولی تعدادی از نمایندگان هم معتقدبودند که چون آقای جهرمی جوان است باید به ایشان فرصت داد و کارت زرد نگیرد.

زرآبادی با بیان اینکه وزیر ارتباطات قول اصلاح موارد مورد سوال را داد، افزود: امیدواریم موارد مورد سوال توسط وزیر ارتباطات اصلاح شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز