مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین:

۹۰درصد درآمدهای استان قزوین از مالیات تامین می شود

۱۳۹۷/۰۳/۲۲ - ۱۵:۲۵:۲۳
کد خبر: ۷۱۷۰۸۵
۹۰درصد درآمدهای استان قزوین از مالیات تامین می شود
مصطفی پورامیدی: بیش از 90درصد از کل درآمدهای استان را، درآمدهای مالیاتی تشکیل می دهد و بیش از 240میلیارد تومان از محل مالیات برارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مصطفی پورامیدی مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی دستگاه مالیاتی استان قزوین بیشترین همراهی را با بخش تولید و صنعت داشته و اعمال معافیت های سرمایه گذاری و صادرات در اجرای مواد 132، 138 و 141 قانون مالیات های مستقیم در طی چند سال گذشته، از دریافت هزاران میلیارد ریال از درآمد های مالیاتی چشم پوشی کرده و موجب شده که استان قزوین در جذب سرمایه گذاران ایرانی و خارجی جزو استان های برتر کشور باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به کسب رتبه برتر اداره کل امور مالیاتی استان در ارزیابی عملکرد دستگاه های اداری و حقوق شهروندی تصریح کرد: موفقیتهای دستگاه مالیاتی استان، مرهون تلاش شبانه روزی و طاقت فرسای همکاران در ارائه خدمات و تسهیلات مالیاتی از قبیل اطلاع رسانی به موقع به مردم، تکریم ارباب رجوع، آموزش های تخصصی و همگانی است و ارائه خدمات الکترونیکی از قبیل اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی، کد اقتصادی و اجرای سیستم های فناوری پیشرفته، در جهت افزایش رضایتمندی مردم و ارتقاء فرهنگ مالیاتی جامعه موثر می باشد.

پورامیدی اضافه کرد: تعامل مناسبی بین دستگاه مالیاتی و صاحبان رسانه ها، صدا و سیما، مطبوعات، ائمه جمعه استان وجود دارد که موجب ارتقاء فرهنگ در سطح جامعه گردیده و ازپشتیبانی مقامات ارشد استان به ویژه استاندار، معاونین استانداری، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و همچنین از همکاری دستگاه های اجرایی استان از جمله اداره کل امور اقتصاد و دارایی، دیوان محاسبات، بازرسی، اطلاعات و دادگستری سپاسگزار هستیم.

وی اعلام کرد: طبق اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم مهلت ارائه اظهارنامه برای عملکرد سال 1396 برای کلیه مودیان اشخاص حقیقی حداکثر تا پایان خرداد و برای صاحبان املاک و اشخاص حقوقی، حداکثر تا پایان تیرماه می باشد و این تاریخ قابل تمدید نخواهد بود.

این مقام مسئول ضمن تشکر از مجمع امور صنفی استان و مسئولان اتحادیه های صنفی و خدماتی گفت: سال جاری نیز مانند چند سال اخیر با کلیه اتحادیه های مشاغل از طریق خود اظهاری به توافق و تفاهم رسیده ایم، لذا به منظور تکریم مودیان و تسهیل وصول مالیات و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه، درخصوص برخی از صاحبان مشاغل که درگروه سوم ماده2 آیین نامه اجرایی موضوع ماده95 قانون مالیاتهای مستقیم قرار می گیرند، میزان مالیات عملکرد سال1396 با افزایش پنج درصد نسبت به مالیات قطعی عملکرد سال95 به صورت مقطوع تعیین می شود.

پورامیدی تاکید کرد: در طی ایام تیر ماه اطلاع رسانی گسترده ای از طریق صدا و سیما، مطبوعات و دیگر ابزار تبلیغی در حال انجام است که کلیه مودیان مالیاتی مشاغل از طریق خود اظهاری، اظهار نامه های مالیاتی خود را در مهلت قانونی ارائه نمایند تا بتوانند از معافیت های مالیاتی برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی موجب محرومیت از معافیت مالیاتی به مبلغ 000،000، 180ریال می گردد، بنابراین تلاش حداکثری دستگاه مالیاتی استان این است که بتواند اظهارنامه مودیان محترم مالیاتی را تا 1397/3/31 دریافت کند و انتفاع درآمد های مالیاتی سازمان از طریق افزایش آمار اظهارنامه های مالیاتی بکلی منتفی است، بلکه دغدغه مسئولان و همکاران ما این است که عدم ارائه اظهارنامه مودیان، موجب محرومیت از معافیت و تضییع حقوق آنان نشود.

مدیرکل امور مالیاتی قزوین یادآور شد: دستگاه مالیاتی استان برای مودیانی که به مالیات تشخیص شده، اعتراض دارند در اجرای ماده238 قانون مالیات های مستقیم، مساعدت های قانونی را توسط ممیزین کل مالیاتی اعمال می نماید؛ به نحوی که بیش از 95درصد تقاضای مودیان، ظرف 30روز مورد بررسی قرار گرفته و منجر به تعدیل و قطعیت مالیات می گردد، لذا تسریع در رسیدگی در این مرحله، رضایت حداکثری مردم را به دنبال دارد و استان قزوین در این زمینه نیز جزو استان های موفق در کشور محسوب می شود.

پورامیدی ادامه داد: در اجرای طرح جامع مالیاتی که یک طرح ملی محسوب می شود بستر سازی لازم جهت اجرای این طرح انجام شده که از مزایای مهم آن افزایش اعتماد مردم و کاهش هزینه های دولت است.

وی اظهار نامه الکترونیکی و دریافت کد اقتصادی را جزو الزامات اجرایی این طرح ملی دانست و گفت: با ارائه اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی و تخصیص کد اقتصادی، بهره مندی از خدمات الکترونیکی، دسترسی الکترونیکی مودیان به پرونده های مالیاتی، اطلاع رسانی الکترونیکی و نیز برخورداری از تسهیلات مالیاتی حاصل می گردد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طرح جامع مالیاتی بسترساز اجرای عدالت مالیات در جامعه و جلوگیری از فرار مالیاتی است، خوشبختانه با اقدامات انجام شده در ردیف استانهای پیشتاز هستیم و همه منابع مالیاتی شامل نقل و انتقالات، املاک، ارزش افزوده، زیربار طرح اریس رفته است.

پورامیدی ابراز کرد: به دلیل شرایط اقتصادی کشور و مشکلاتی که تولیدکنندگان دارند بیشترین تعامل با کارآفرینان و تولیدکنندگان داخلی انجام  شده و در قانون مالیات مستقیم تسیهلات خوبی در حمایت از تولید اختصاص یافته است.

به گفته وی، کالاهایی که فرآیند تولید را طی کنند و صادر شوند از پرداخت مالیات معاف هستند تا به اشتغال و تولید کشور و ارزآوری کمک شود.

مدیرکل امور مالیاتی قزوین با اشاره به همراهی و تعامل که با صادرکنندگان استان صورت گرفته، عنوان کرد: خوشبختانه هیچ بدهی در بازپرداخت مطالبات صادرکنندگان وجود ندارد و با این کار از تولید و صادرات حمایت جدی شده است.

پورامیدی تاکید کرد: باید مردم از نحوه هزینه کرد مالیات آگاه باشند و اطلاع رسانی لازم در این زمینه صورت گیرد تا بدانند مالیات پرداختی آنها در امور عمرانی، بهداشت، درمان و سلامت خودشان هزینه می شود و انگیزه بیشتری برای همکاری داشته باشند.

این مقام مسئول یادآور شد: در سال گذشته بیش از 240میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شد که در توسعه و عمران شهرهای کوچک و روستاها نقش بسیار مهمی داشت.

پورامیدی میزان ارزش افزوده پرداختی سال 95 در استان را 197میلیارد تومان با رشد 22درصدی و سال 96 را 240میلیارد تومان  اعلام کرد.

مدیرکل امور مالیاتی قزوین با بیان اینکه یک درصد از ارزش افزوده در بخش سلامت هزینه می شود، افزود: از محل یک دهم درصد ارزش افزوده برای توسعه ورزش هم هزینه  شده که در این راستا دو میلیارد و 900میلیون تومان در توسعه فضاهای ورزشی جهت سلامت مردم پرداخت شده است.

وی با اعلام  اینکه بیش از 90درصد از کل درآمد های استان را، درآمد های مالیاتی تشکیل می دهد، گفت: اگر این درآمدها محقق نشود نمی توانیم هزینه توسعه زیرساختها، فعالیتهای عمرانی و درمانی مردم را تامین کنیم.

پورامیدی ابراز کرد: رسانه های گروهی نقش بسیار مهم و کلیدی در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دارند و اگر در این زمینه با قلم توانای خود بخوبی مردم را در جریان اهمیت پرداخت مالیات و هزینه کرد آن قرار دهند شاهد همکاری بیشتر شهروندان خواهیم بود.

این مقام مسئول اعلام کرد: نظام مالیاتی در سال جاری سیاست ایجاد دستگاه محبوب بین مردم را دنبال می کند خبرنگاران با قلم پرمهر خود می توانند یار ما در فرهنگ سازی و تشویق مردم به پرداخت بموقع مالیات باشند.

وی در پایان درخواست کرد، مودیان ارائه اظهارنامه های مالیاتی را به روز های پایانی تیر ماه موکول نکنند.

مالیات2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز