مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین:

۵۰۰طرح گردشگری به سامانه اشتغال روستایی معرفی شد

۱۳۹۷/۰۴/۲۱ - ۱۳:۴۴:۰۷
کد خبر: ۷۲۸۳۱۴
۵۰۰طرح گردشگری به سامانه اشتغال روستایی معرفی شد
محمدعلی حضرتی گفت:بیش از 500طرح سرمایه‌گذاری و گردشگری در استان قزوین به سامانه اشتغال روستایی معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اظهار کرد: به منظور ایجاد اشتغال پایدار روستایی و تامین تسهیلات مورد نیاز کارآفرینان حوزه گردشگری در روستاها، از زمان آغاز فعالیت سامانه کارا تاکنون بیش از 500طرح سرمایه‌گذاری و گردشگری به کارگروه اشتغال استان معرفی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین اضافه کرد: در جهت اجرای ماده 5تصویب نامه کارگروه منتخب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ابلاغیه بانک مرکزی برای حمایت از کارآفرینان و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع توسعه ملی جهت ارائه طرح‌ ها و دریافت تسهیلات یارانه‌ دار در اختیار سرمایه‌ گذاران و کارآفرینان قرار گرفته است.

حضرتی ادامه داد: پس از بررسی و ارزیابی پروژه‌ ها و محرز شدن توجیه اقتصادی و اشتغالزایی آنها 140طرح با تایید کارگروه اشتغال روستایی استان، جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند که تاکنون به 52طرح، تسهیلات ارزان قیمت با سود بانکی شش درصد پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: طرح‌های ارائه شده جهت احداث یا تکمیل اقامتگاهای بوم‌ گردی، مجتمع های اقامتی، پذیرایی و رستوران‌ های بین راهی از جمله طرح‌ های مشمول دریافت تسهیلات اشتغال روستایی به شمار می‌ روند.

این مسوول ابراز کرد:  امیدواریم با هم افزایی و همکاری بیشتر سیستم بانکی با متقاضیان طرح‌ های اشتغالزا و سرعت در روند ارائه تسهیلات بتوانیم گام موثری در مسیر ایجاد اشتغال و تو سعه پایدار گردشگری در مناطق روستایی برداریم.

سامانه کارا به منظور تسهیل در فرآیند ارائه تسهیلات بانکی به سرمایه‌ گذاران و کارآفرینان از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طراحی شده است و توسعه برنامه اشتغال فراگیر و توسعه پایدار روستایی، عشایری و مرزی را دنبال می‌کند.

سامانه کارا به نشانی اینترنتی WWW.KARA.MCLS.GOV.IR در دسترس علاقه‌ مندان به دریافت تسهیلات مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کارهای خود به ویژه در مناطق کم برخوردار یا دارای نرخ بیکاری بالا است.

نظر شما