معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خبر داد؛

آمادگی معاونت ترافیک شهرداری برای بازگشایی مدارس

۱۳۹۷/۰۶/۲۲ - ۱۱:۳۵:۰۹
کد خبر: ۷۵۲۷۷۷
آمادگی معاونت ترافیک شهرداری برای بازگشایی مدارس
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین از آمادگی سازمان های تابعه این معاونت برای بازگشایی مدارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "وهاب میزانی"، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به آمادگی کامل سازمان های تابعه این معاونت در آستانه بازگشایی مدارس گفت: سازمان های تابعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین به مناسبت ایام بازگشایی مدارس آمادگی کامل برای جابجایی 22هزار دانش آموزی که با ناوگان حمل و نقل عمومی تردد می کنند را دارند.

وی افزود: هر ساله همزمان با فرارسیدن ماه مهر و ایام بازگشایی مدارس تمهیدات لازم برای جابجایی دانش آموزان در فاصله مکانی بین منزل و مدرسه توسط مسولان حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین اندیشیده می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه خدمات قابل ارائه به دانش آموزان در قالب ستاد مهر و از طریق سرویس مدارس است، عنوان کرد:  برای سال تحصیلی جدید 423دستگاه مینی بوس و اتوبوس وظیفه جابجایی 6هزار و 500دانش آموز از 171مدرسه شهر قزوین که متقاضی دریافت خدمات سرویس مدارس هستند را برعهده دارند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به نرخ کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید تصریح کرد: نرخ کرایه سرویس مدارس اتوبوس و مینی بوس تا  6کیلومتر 450هزار ریال و تا  12کیلومتر 500هزار ریال برای سال تحصیلی جدید است.

میزانی گفت: خدمات سرویس مدارس در قالب ناوگان تاکسیرانی برای این دانش آموزان توسط 30پیمانکار و هزار و 500راننده ارائه می شود که ضمن دریافت مجوز سرویس مدرسه توسط رانندگان، تمام این خودروها به آرم سرویس مدرسه مجهز هستند تا به راحتی قابل شناسایی باشند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با بیان اینکه نظارت دقیقی بر روی فعالیت سرویس مدارس وجود دارد، افزود: عملکرد سرویس مدارس توسط  اعضای کارگروه ماده18 که شامل نمایندگانی از استانداری، فرمانداری، شهرداری، آموزش و پرورش، انجمن اولیا و مربیان و پلیس راهور است، به صورت مستمر ارزیابی و نظارت می شود.

میزانی اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود در ایام سال تحصیلی روزانه 15هزار دانش آموز قزوینی توسط ‌هزار و 500تاکسی و ون جابجا می شوند و در این ایام واحد بازرسی سازمان تاکسیرانی به منظور نظم دهی به ایستگاه ها و روان سازی مسیرهای منتهی به مدارس در آماده باش کامل است.

وی با اشاره به اقدامات سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در قالب ستاد مهر اضافه کرد: خط کشی طولی شبکه معابر، رنگ آمیزی گذرگاه های عرضی عابرین پیاده، رنگ آمیزی سرعتگاه های معابر سطح شهر، ایمن سازی و آرام سازی معابر و نوسازی، تعمیر و نگهداری چراغ های راهنمای سطح شهر از جمله اقدامات سازمان حمل و نقل و ترافیک در قالب ستاد مهر است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به اجرای طرح عابریار توسط سازمان ترافیک در آستانه بازگشایی مدارس عنوان کرد: در ایام بازگشایی مدارس با توجه به افزایش حجم تردد عابران پیاده این طرح در تقاطع های پر تردد هسته مرکزی شهر قزوین اجرا می شود تا ضمن انتظام بخشی به تردد عابران پیاده در این تقاطع ها، قوانین ترافیکی نیز به دانش آموزان آموزش داده شود.

میزانی تصریح کرد: تجهیز 30مدرسه منتخب ازطرف آموزش و پرورش به تجهیزات پلیس مدرسه، همایش پلیس مدرسه و نصب بنرهای فرهنگی در فیکس چرها و فضای تبلیغاتی پارکینگ ها از دیگر اقداماتی است که سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در قالب ستاد مهر انجام داده است.

وی با اشاره به اصلاح زمان بندی چراغ های راهنمایی تقاطع ها همزمان با فرارسیدن سال تحصیلی جدید یادآور شد: زمان بندی چراغ های راهنمایی سطح شهر بر اساس حجم ترافیک ورودی به تقاطع ها و مطابق با نخستین داده های سال گذشته اصلاح می شود تا از بروز گره های ترافیکی در تقاطع ها جلوگیری کنیم.

نظر شما