نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی:

اعمال قانون معافیت صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری قزوین

۱۳۹۷/۰۷/۱۷ - ۱۲:۰۳:۲۳
کد خبر: ۷۶۲۴۷۴
اعمال قانون معافیت صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری قزوین
نماینده قزوین درمجلس شورای اسلامی گفت: در راستای کمک رسانی به تولیدکنندگان و صنعتگران در شرایط کنونی قانون معافیت مالیاتی برای صنایع مستقر در شعاع ۱۲۰ کیلومتری باید در استان قزوین هم عملیاتی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سیده حمیده زرآبادی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور صالحی نیا معاون وزیر صنعت، فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید داخلی و اعضای این کمیسیون در استانداری برگزار شد افزود : قروین خواستگاه اندیشمندان بوده و از نظر صنعت و کشاورزی هم جایگاه ویژه ای در کشور دارد و نیازمند توجه بیشتر از سوی مسئولان است.

وی در ادامه با بیان اینکه بیشترین دغدغه تولیدکنندگان به مجلس و دولت بازمی گردد و نیازمند ثبات در تصمیم گیری ها هستیم تا مشکلات بیشتر نشود، اظهار داشت : فرآیندهای طولانی حاضر در مسیر تولید باید حذف شود و تولیدکننده اگر همراهی مناسب داشته باشد حاضر  به پرداخت همه حقوق دولتی است.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای برداشتن موانع از مسیر تولیدکننده و صادرکننده، اصلاح و ثبات قوانین ضروری است و در این شرایط نباید فشار بیشتری به این کارآفرینان وارد نکنیم.

زرآبادی بیان کرد: در حال حاضر تولیدکننده و صادرکنندگان به عنوان ژنرال های جنگ اقتصادی هستند و برای پیروزی در این جنگ به آنها نیاز ویژه ای داریم.

وی اضافه کرد : قانون معافیت های مالیاتی برای صنعتگران در شعاع ۱۲۰ کیلومتری در گذشته شامل شهرک صنعتی کاسپین می شده اما امروز با تفسیر جدیدی از قانون، مسافت هوایی را لحاظ کرده اند که این موضوع برای صنعتگران مستقر در این شهرک مشکل ساز شده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی یادآورشد: این قانون برای استانهای قم و سمنان استثنا شده اما قزوین که صنعتی تر است مظلوم واقع شده و شاهد بی عدالتی است و این روند باید اصلاح و قزوین هم معاف شود.

وی بیان کرد: این موضوع درکارکروه زیربنایی دولت مطرح شده و فقط قزوین متضرر شده لذا انتظار داریم موضوع از سوی وزارت صنعت و کمیسیون صنایع هم با جدیت دنبال شود است و تا زمان تصویب نهایی به صورت موقت اجازه داده شود تا از این صنایع مالیات گرفته نشود.

 

نظر شما