مدیرکل اوقاف استان قزوین خبرداد:

آغاز هفته وقف با۵۰عنوان برنامه در قزوین

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۱۳:۱۲:۴۳
کد خبر: ۷۷۳۱۶۶
آغاز هفته وقف با۵۰عنوان برنامه در قزوین
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برنامه ریزی برای برگزاری بیش از۵۰عنوان برنامه طی هفته وقف در این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام «سید مصطفی مجیدی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به منظور تشریح برنامه‌های هفته وقف و عملکرد موکب حضرت سیدالشهداء در نجف اشرف در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، گفت: در هفته وقف بیش از ۵۰عنوان برنامه مختلف در استان قزوین برگزارخواهدشد.

حجت الاسلام مجیدی بیان کرد:  از ۱۵ تا ۲۴ آبان با عنوان هفته وقف نامگذاری شده است که در این دهه برنامه‌هایی اجرا می‌شود که به شناخت هرچه بیشتر مقوله وقف و موقوفه کمک کند.

وی با اشاره به اجرای بالغ بر ۵۰عنوان برنامه در هفته وقف اعلام کرد: دیدار با امام جمعه، بازدید استاندار از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، برگزاری محفل انس با قرآن با حضور حمید شاکرنژاد قاری بین المللی در مسجد امام خمینی (ره)، همایش همه واقف باشیم، سخنرانی قبل از خطبه‌ها و غبارروبی بقعه آمنه خاتون از جمله برنامه‌های هفته وقف در استان است.

این مقام مسئول افزود: برگزاری مراسم زیارت از دور حضرت رسول(ص) در بقاع متبرکه، نشست‌های صنفی و تخصصی، دوره‌های روانشناسی قرآنی، نشست با روحانیون، همایش شهرستانی یاوران وقف، افتتاح چند پروژه عمرانی نظیر خانه عالم در بقاع متبرکه،  راه اندازی کاروان جهیزیه در شهرستان البرز و همایش حافطان و قاریان قرآن از دیگر برنامه‌های مهم هفته وقف در این استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما در هفته وقف افتتاح کلاس‌های سبک زندگی است که در سال نخست این دوره برای بانوان برگزار شد و امسال هم در روز ۲۴آبان ماه دور دوم و پیشرفته این کلاس‌ها برگزار و به شرکت کنندگان گواهینامه اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: این کلاس‌ها در بقاع متبرکه برگزار می‌شود و در دور اول در سه بقعه ۹کلاس برگزار شد و امسال هم به همین شکل خواهدبود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش گفت: ارزش‌گذاری رقبات استان از جمله فعالیت‌های انجام در سال جاری است و براین اساس ارزش موقوفات استان ۱۹هزار میلیارد تومان تعیین شده است.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که به عنوان اکسیر جاودانگی توسط بزرگان، پیامبر و ائمه معصومین ما معرفی شده وقف و صدقه جاریه است.

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: ما به دنبال معرفی مدیران و سازمان اوقاف به جامعه نیستیم، بلکه به دنبال معرفی کارکرد وقف به مردم هستیم و اینکه این سازمان بنگاه اقتصادی و نهاد ممتاز با رویکرد دینی و اجتماعی است.

وی در ادامه به موکب‌های اداره کل اوقاف قزوین در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: در ایام اربعین اداره کل اوقاف استان قزوین موکب‌هایی را داشت که به زوار حسینی خدمات ارائه می‌دادند که یکی از موکب‌های ما در ابتدای مسیر نجف اشرف به مدت ۱۱روز مستقر بود که بیش از ۵۰۰میلیون تومان در این موکب از محل موقات هزینه کردیم.

حجت الاسلام مجیدی افزود: موکبی هم در کربلا به نام امامزاده بی بی زبیده خاتون قزوین داشتیم که شبانه روز بیش از ۳هزار نفر اسکان زائر را در این موکب داشتیم و در هر وعده از ۳هزار نفر پذیرایی می شدند که ۶۰۰میلیون تومان هم در این موکب از محل موقوفات و کمک خیران هزینه شد.

وی در ادامه به تعداد موقوفات استان اشاره کرد و توضیح داد: در سال جاری ۱۰وقف جدید در حوزه قرآن، سیدالشهدا، افراد بی‌بضاعت و خیرات در شهرستان‌های قزوین، بویین زهرا، تاکستان و البرز ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: در استان قزوین ۲هزار و ۶۳۷موقوفه داریم که از این تعداد ۶۰۳موقوفه متصرفی و ۱۴۳مورد غیرمتصرفی بوده است.

وی اعلام کرد: ارزش موقوفات استان قزوین ۱۹هزار میلیارد تومان است و اگر موقوفات استان قزوین یک درصد سود داشته باشد، باید سالانه ۱۹۰میلیارد تومان درآمد داشته باشند ولی درآمد سال ۹۶اوقاف یک بیست و پنجم این رقم است بنابراین حق و حقوق موقوفه اگر برسد، می‌تواند به اجتماع کمک کند.

حجت الاسلام مجیدی در ادامه به اقدامات انجام شده در این اداره کل اشاره و خاطر نشان کرد: ما ۱۵طرح جامع برای بقاع متبرکه آماده کردیم و ۸هزار و ۵۰۰مترمربع فعالیت عمرانی در بقاع متبرکه صورت گرفته و ۹هزار مترمربع بازسازی و مرمت هم در بقاع متبرکه انجام شده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۲میلیارد و ۶۵۰میلیون تومان اعتبار تملک و دارایی از دولت داشتیم که بین مساجد و بقاع متبرکه در حوزه عمرانی توزیع کردیم و پیش بینی می‌کنیم در سال جاری ۲میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان برای بقاع متبرکه و مساجد جذب کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: درآمد موقوفات استان در هفت ماهه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹درصد رشد داشته که این درآمد از هفته وقف سال گذشته تاکنون  ۲۵درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: هدایا و نذورات بقاع متبرکه هم در هفت ماهه امسال هفت درصد رشد داشته که این رقم از هفته وقف سال گذشته تاکنون هشت درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

اوقاف3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز