دادستان شهرستان بویین زهرا تاکیدکرد:

ضرورت آگاه سازی نسل جوان نسبت به آسیب‌های اجتماعی

۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۱۴:۰۲:۲۹
کد خبر: ۷۷۴۱۲۰
ضرورت آگاه سازی نسل جوان نسبت به آسیب‌های اجتماعی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بویین زهرا بر ضرورت آگاه سازی نسل جوان نسبت به آسیب‌های اجتماعی تاکیدکرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سعید اقبالی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بویین زهرا در حاشیه اجرای طرح قاضی مدرسه که در دبیرستان پسرانه سیدالشهدا بویین زهرا برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم در بحث پیشگری و کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی موفق باشیم باید آموزش‌ها را از نسل جوان آغاز کنیم زیرا نوجوانان و جوانان به دلیل برخی هیجانات سنین مربوط به خود بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.

اقبالی ادامه داد: امروز شاهد این هستیم که آسیب‌های اجتماعی و جرائم به طرق مختلف در نسل جوان بخصوص در بین دانش آموزان گاهی با در دام افتادن فروشندگان مواد مخدر و گاه به صورت نزاع و روابط ناصحیح اجتماعی و موارد دیگر نمایان می‌شود به همین خاطر توجه به نوجوانان و جوانان در جهت آشنایی آنان از مخاطرات اجتماعی باید هم از طرف مسئولان و هم از طرف خانواده کاملا جدی گرفته شود.

وی گفت: در طرح قاضی مدرسه در خصوص مسائل مختلفی همچون مواد مخدر و عواقب ناشی از این جرم، درگیری و نزاع و مجازات‌های قانونی این بزه، جرم مزاحمت تلفنی، آسیب‌ها و مزایای فضای مجازی، رانندگی بدون گواهینامه و روابط ناصحیح و نامشروع و... توسط قضات بحث و گفتگو می‌شود.

این مقام قضایی اذعان کرد: پیشگری از وقوع جرم بر اساس قانون برعهده قوه قضاییه نهاده شده است و در همین راستا اقدامات متعددی از سوی دستگاه قضایی در جهت کاهش پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در حال انجام است که طرح قاضی مدرسه از قبیل طرح‌هایی است که با جدیت در دادگستری شهرستان بویین زهرا دنبال می‌شود و قضات و مسئولان قضایی این شهرستان به صورت مستمر در مدارس حضور می‌یابند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و عدم فرهنگ سازی صحیح در این خصوص موجب شده است که استفاده ناصحیح از چنین ابزاری به یک آسیب اجتماعی بدل شود و امروز شاهد آن هستیم که استفاده از فضای مجازی در بین جوانان گسترش یافته است و همین گسترش به دلیل نبود آموزش‌های صحیح موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی نیز شده است.

اقبالی تصریح کرد: در اجرای طرح قاضی مدرسه که به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین در سطح استان برگزار می‌شود به دنبال این امر هستیم که بتوانیم دانش آموزان را که امید آینده کشور هستند با جرائم و آسیب‌ها و مخاطرات اجتماعی آشنا سازیم تا بتوانیم در جهت امر پیشگیری از وقوع جرم گام‌ها موثری برداریم.

وی گفت: از نظر ما با عنایت به نقش ویژه مدرسه در جریان‌های فرهنگی و تربیت جامعه، می‌توان در مسیر افزایش آگاهی و رشد اجتماعی دانش آموزان و خانواده‌ها از مدارس استفاده کرد که طرح قاضی مدرسه همین هدف را دنبال می‌کند.

اقبالی در پایان تاکید کرد: دستگاه قضایی بر اساس وظیفه ذاتی و قانونی خود پیشگیری از وقوع جرم را با جدیت دنبال می‌کند اما باید بدانیم که این امر تنها با تلاش دستگاه قضایی به ثمر نخواهد نشست و لازم است هم مردم با مسئولیت پذیری اجتماعی و هم نهادهای متولی امر فرهنگ و سایر مسئولان به میدان بیایند و با همدلی و همراهی برای رسیدن به هدف نهایی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برداریم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز