سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین:

مسابقه فیلم و انیمیشن دانش آموزی مدیریت بحران برگزار می شود

۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۱۲:۱۹:۵۲
کد خبر: ۷۷۸۶۴۸
مسابقه فیلم و انیمیشن دانش آموزی مدیریت بحران برگزار می شود
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: برای نخستین بار در استان قزوین، مسابقه ساخت فیلم و انیمیشن در حوزه مدیریت بحران ویژه دانش آموزان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ قدرت اله مهدیخانی، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین در این خصوص اظهار داشت: در سال جاری، با برنامه ریزی های انجام گرفته، برای نخستین بار در سطح استان، مسابقه بزرگ  انیمیشن و فیلم کوتاه دانش آموزی با محوریت مدیریت بحران در زلزله برگزار می شود.

وی ادامه داد: جوایز نفیسی نیز برای برندگان در نظر گرفته شده است و امیدواریم با اجرای چنین برنامه های فرهنگی، بتوان گام موثری در راستای  ارتقاء سطح فرهنگ ایمنی در جامعه برداشت.

این مقام مسئول همچنین گفت: همه ساله در هفته اول آذرماه، زنگ ایمنی مدارس، در سراسر کشور ودر سطوح مختلف تحصیلی به صدا در می آید.

وی افزود: هدف از اجرای این برنامه که با مشارکت وزارت آموزش وپرورش، سازمان هلال احمر، علوم پزشکی، آتش نشانی، صدا و سیما و... و با نظارت و هماهنگی سازمان مدیریت بحران  کشور انجام می شود، آموزش اصول پناه گیری صحیح، خروج اضطراری، اطفاء حریق و مهارتهای اولیه امداد و نجات  در هنگام بروز زمین لرزه، در سطح مدارس است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: با اجرای این طرح، آموزشهای ضروری و کلیدی توسط دانش آموزان، به اعضای خانواده منتقل شده و موجب ارتقا سطح دانش عمومی پیرامون مباحث ایمنی و مقابله با زلزله در جامعه می شود.

 

نظر شما