رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:

۴۵کارگاه آموزش خانواده در قزوین برگزار می شود

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۱۲:۵۰:۰۷
کد خبر: ۷۸۳۶۹۲
۴۵کارگاه آموزش خانواده در قزوین برگزار می شود
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از برگزاری 45کارگاه آموزش خانواده در 15محله قزوین و همچنین نواحی منفصل شهری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد درافشانی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین با اعلام این خبر گفت: 45 کارگاه آموزش خانواده در 15 محله  قزوین و همچنین نواحی منفصل شهری برگزارمی شود.

درافشانی اذعان کرد: این کارگاه های آموزشی با هدف ارتقای سطح آگاهی و بهبود کیفیت زندگی شهروندان با تاکید بر توسعه آموزش های همگانی برگزار می شود و برنامه ریزی شده است تا در هر محله 3 کارگاه آموزش خانواده برگزارشود.

وی مهمترین رویکرد برنامه های مجموعه مدیریت شهری قزوین را توجه به نواحی منفصل شهری ذکر کرد و گفت: با توجه به اهمیت ارتقای سطح دانش و مهارت های زندگی شهروندان علاوه بر محلات کارگاه آموزش خانواده در این نواحی نیز برگزار می شود.

این مسئول «اقتصاد خانواده»، «تربیت فرزند» و «مهارت های همسر داری» را سرفصل های محتوای آموزشی کارگاه آموزش خانواده برشمرد.

درافشانی اضافه کرد: اساس یک‌ جامعه سالم‌ را خانواده‌‌ سالم‌ می‌سازد، خانواده سالم‌، خانواده‌ای‌ است‌ که‌ به‌ نیازهای‌ همه‌ جانبه اعضای خود توجه‌ دارد و سعی‌ می‌کند به‌ انتظارت‌ آنان‌ به‌ شیوه‌های‌ درست‌ پاسخ‌ دهد.

وی تصریح کرد: در این راستا برگزاری کارگاه های «آموزش خانواده» برنامه‌ریزی ‌شده‌ است که هدف از آن، نزدیک کردن روش‌های تربیتی و آموزش والدین و مربیان و درنهایت، تغییر در رفتار آنان است.

این مسئول افزود: افزایش دانش خانواده‌ها از این فکر نشأت می‌گیرد که توانایی زنان و شوهران (همسران) یا پدران و مادران در شکل‌گیری خانواده‌های متعالی، درگرو دانایی آنان در زمینه دانش روان‌شناسی و دانش‌های وابسته است.

درافشانی اذعان کرد: بخشی از دانش‌هایی که ضرورت دارد هر زن یا شوهری و مادر یا پدری هرچه زودتر با آن آشنا شود، دانش مربوط به شیوه های همسرداری (آیین زن‌داری و آیین شوهرداری)، تربیت فرزند و اقتصاد خانواده است.

وی افزود: هدف نهایی تمامی این کوشش‌ها، برداشتن گامی هرچند کوچک در راستای یافتن الگوی ایرانی، اسلامی برای مهمترین کانون تربیتی (خانواده)است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز