مدیر کل پشتیبانی امور دام استان قزوین خبرداد:

توزیع ۱۰۵۰تن اقلام پروتئینی در سطح استان قزوین

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۱۵:۲۰:۵۳
کد خبر: ۷۸۳۸۰۱
توزیع ۱۰۵۰تن اقلام پروتئینی در سطح استان قزوین
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان قزوین از توزیع 1050تن اقلام پروتئینی در سطح استان طی 8ماهه اول سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ فرشید گرامی پور مدیرکل پشتیبانی امور دام استان قزوین با اعلام این خبر گفت: طی 8ماهه اول سال جاری یک هزار و 50تن اقلام پروتئینی در سطح این استان توزیع شده است.

وی افزود: این میزان اقلام پروتئینی شامل 128 تن گوشت گوسفندی تازه وارداتی، 380 تن گوشت منجمد، 457 تن گوشت مرغ منجمد و 85 تن تخم مرغ است.

این مقام مسئول اذعان کرد: طی این مدت همچنین 27هزار تن نهاده شامل ذرت، جو و سویا دربین بهره برداران استان توزیع شده است.

گرامی پور خاطر نشان کرد: در حال حاضر به میزان کافی نهاده و اقلام پروتئینی در انبار و سردخانه شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره سازی شده که بر اساس مصوبات آتی ستاد تنظیم بازار توزیع خواهد شد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان با مطلوب ارزیابی کردن عملکرد این شرکت گفت: از  ابتدای سال جاری  با افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در فروردین ماه مواجه بودیم که توزیع مناسب 85 تن تخم مرغ و 120تن مرغ منجر به  کاهش قیمت این اقلام در استان شد.

گرامی پور افزود: از تیر ماه تا آبان ماه سال جاری با توجه به مشکلات به وجود آمده در حمل نهاده توسط کامیون داران به جهت جبران کمبود نهاده در واحدهای تولیدی و بر اساس سهمیه تخصیصی؛ مقدار 14 هزار تن نهاده شامل ذرت، سویا و جو به تشکلها و اتحادیه ها جهت توزیع در واحدهای مرغداری و دامداری استان تحویل شد.

این مقام مسئول یادآورشد: جایگزینی حداکثری حمل ریلی نهاده ها به جای حمل کامیونی در ماه ‌های اخیر؛ از جمله اقدامات در راستای تامین نهاده بوده است.

گرامی پور خاطر نشان کرد: به منظور جلوگیری از روند افزایش قیمت گوشت در ماه های مختلف سال جاری؛ گوشت گرم وارداتی و گوشت منجمد وارداتی بر اساس سهمیه تخصصی و مصوبات ستاد تنظیم بازار در استان توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور به موقع شرکت پشتیبانی امور دام در بازار در مقاطع مختلف زمانی؛ شاهد تعدیل قیمت ها در اقلام پروتئینی و نهاده های دامی در  سال جاری خواهیم بود.

 

 

نظر شما