مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری قزوین خبرداد:

وجود ۲۷۸ مکان دولتی بدون استفاده در روستاهای قزوین

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۱۰:۴۱:۳۰
کد خبر: ۷۸۴۰۷۴
وجود ۲۷۸ مکان دولتی بدون استفاده در روستاهای قزوین
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین از وجود 278مکان دولتی بدون استفاده در روستاهای استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "اکرم نجفی" مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در استانداری برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: 278 مکان دولتی بدون استفاده با 16 عنوان کاربرد در روستاهای قزوین وجود دارد.

وی افزود: این اماکن شامل مدرسه، خوابگاه شبانه روزی، دفتر تعاون روستایی، دفتر مخابرات، خانه بهداشت، مرکز بهداشت، درمانگاه و بهداری، پایگاه بسیج، خانه ترویج کشاورزی، دفتر کمیته امداد امام خمینی(ره)، خانه عالم، شعبه نفت، مجتمع بهزیستی، دفتر پست، دفتر پست بانک و دفتر گازبانی است.

این مقام مسئول اذعان کرد: 177 مورد این اماکن شامل مدرسه، خوابگاه شبانه روزی، زمین و سالن مدرسه، 38 مورد ساختمان مخابرات و 18 مورد تعاونی روستایی بوده و مابقی کارکردهای متنوع دیگری دارند.

نجفی با اشاره به توزیع شهرستانی این اماکن بدون استفاده، اضافه کرد: 109 درصد این اماکن در شهرستان قزوین، 52 درصد در تاکستان، 39 درصد در آبیک، 11 درصد در البرز، 33 درصد در آوج و 34 درصد در بویین زهرا قرار دارند.

وی با اشاره به برآورد تقریبی سرمایه در حال استهلاک واقع در روستاها که می توان از آن استفاده بهینه کرد، افزود: میانگین متراژ مفید زیر بنای ساختمانهای مذکور 150 متر مربع است که اگر میانگین ارزش هر متر مربع بنای این ساختمانها پنج میلیون ریال باشد 208 میلیارد و 500 میلیون ریال ارزش این اماکن خواهد بود.

این مسئول با اشاره به وضعیت تهیه، بازنگری و الحاق به بافت طرحهای هادی روستایی استان، افزود: از ابتدای سال گذشته تاکنون 91 طرح مصوب، 104 طرح در دست تهیه و 150 طرح نیازمند بازنگری در استان بوده که به حدود 50 میلیارد ریال اعتبار در این زمینه نیاز دارند.

وی با اشاره به موضوع ضروری ترمیم حفاری های ناشی از فعالیت دستگاه های خدمات رسان در مناطق روستایی گفت: این مساله ناهموار شدن مسیر و صعوبت در تردد، گرد و خاک ناشی از خرابی و حفاری آسفالت و تشدید خطرات و ایراد خسارات مالی و جانی به روستاییان را در پی دارد و باید به طور همزمان توافق هایی بین دستگاه های خدمات رسان و بخشداریها برای صدور مجوزهای لازم و قانونی در این زمینه صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز