رئیس اتاق بازرگانی قزوین در جمع رایزنان کشورهای مختلف:

قزوین دارای ظرفیت های مورد توجه سرمایه گذاران است

۱۳۹۷/۰۹/۱۵ - ۱۲:۲۱:۰۰
کد خبر: ۷۸۴۵۳۴
قزوین دارای ظرفیت های مورد توجه سرمایه گذاران است
رئیس اتاق بازرگانی قزوین در جمع رایزنان کشورهای مختلف: قزوین دارای ظرفیت های زیادی در بخش های مختلف است که می تواند مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرارگیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علیرضا کشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی قزوین در نشست با رایزنان اقتصادی و بازرگانی هفت کشور آلمان، بلاروس، آذربایجان، تاجیکستان، عراق، پاکستان و گرجستان که در قزوین صورت گرفت با ارائه گزارشی از ظرفیت های استان اظهارداشت: استان قزوین در بخش های گردشگری صنعت، کشاورزی، خدمات و علم و فنآوری ظرفیت های بسیار خوبی دارد که می تواند مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: شرکت‌ها و واحدهای صنعتی کوچک کشورهای مختلف جهان فرصت بسیار خوبی برای تجارت و اجرای طرح های مشترک تولیدی و اقتصادی با ایران دارند.

کشاورز قاسمی افزود: در بازدید کوتاه رایزنان اقتصادی از نمایشگاه توانمندی های قزوین و بخشی از محصولات تولیدی در استان درشهرک صنعتی کاسپین بخوبی می توان تنوع و کیفیت کالاهای تولیدی استان را مورد ارزیابی کارشناسی قرار داد و برای توسعه مناسبات تصمیم گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین بیان کرد: در سفرهای کاری باید روشهای استمرار همکاری دو طرف مورد گفتگو قرار گیرد و پس از آشنایی با ظرفیت های یکدیگر دنبال راهکارهای عملی برای تجارت و کار مشترک باشیم.

کشاورز قاسمی تصریح کرد: کشور ایران در شرایط کنونی با تحریم های ظالمانه استکبار از نظر سیاسی در محدودیت قرار گرفته ولی رسالت ما این است روشهای منطقی اجرایی و قانونمند را مطرح کنیم تا به تجارت مشغول شویم.

وی اضافه کرد: شرکتهای کوچک( SME ) که با آمریکا کار نمی کنند امروز فضای بهتری برای مناسبات اقتصادی و تجاری با ایران دارند و می توان با سرعت بیشتری با این شرکتها به اهداف مشترک رسید.

کشاورز قاسمی در ادامه اظهارداشت: بازار ۸۰ میلیون نفری ایران و نیز جمعیت ۳۰۰میلیون نفری کشورهای همسایه ایران موقعیت بسیار خوبی ایجاد کرده که با همفکری و لحاظ کردن شرایط بین المللی میتوانیم راهکارهای مدون و اجرایی برای همکاری اقتصادی وبازرگانی داشته باشیم.

این فعال اقتصادی یادآورشد: در روابط اقتصادی با کشورهای خارجی موضوع سرمایه گذاری مشترک، انتقال تکنولوژی و دانش فنی، صادرات و واردات می تواند مورد توجه تجار و بازرگانان ایران وکشورهای هدف قرار گیرد و رایزنان اقتصادی کشورهای خارجی می توانند این مسائل  را مورد توجه قرار دهند.

وی بیان کرد: اتاق بازرگانی وظیفه دارد از بخش خصوصی حمایت کند تا وارد تجارت با همتایان خارجی خود شوند و در شرایطی که انتقال ارز مشکل ساز شده و در برخی کشورها امکان گشایش ال سی نیست حداقل انتظار ما از رایزنان اقتصادی این است که شرکتهای معتبر در کشور خود را به ما معرفی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین تصریح کرد: با توجه به پروژه های بزرگی که در استان قزوین تعریف شده و توجیه اقتصادی آنها؛ ما آماده جذب سرمایه گذار خارجی و همکاری بیشتر هستیم.

وی اضافه کرد: با ایجاد زیرساختهای مناسب در داخل شهرکهای صنعتی و سایر مناطق استان ظرفیت سرمایه گذاری فراوانی وجود دارد و حضور رایزنان اقتصادی کشورها در قزوین فرصت مناسبی است تا ضمن بررسی قابلیت های سرمایه گذاری در مورد موضوعات کاربردی هم صحبت کنیم.

کشاورز قاسمی تصریح کرد: یک کانال ارتباطی تعریف خواهیم کرد تا ارتباط ما با رایزنان اقتصادی کشورهای هدف به صورت مستمر برقرار شود و علاقمند هستیم ارتباطات ما بیشتر شده و ادامه یابد تا به کارهای مشترک اقتصادی و تجاری منجر شود.

درادامه  این نشست رئیس اداره تنظیم روابط اقتصادی خارجی استانهای وزارت خارجه گفت: با دعوت از رایزنان اقتصادی کشورهای مقیم ایران و سفر به استانها ظرفیت های سرمایه گذاری در کشور را معرفی می کنیم.

کاظم محمدی تصریح کرد: با همکاری اتاق های بازرگانی و بخش صنعت تلاش می کنیم توانمندی های موجود در استانها را به سرمایه گذاران خارجی بیشتر معرفی کنیم.

وی افزود: در آستانه اولین سال تغییر ساختار وزارت امور خارجه و ایجاد معاونت اقتصادی گام مهمی برای توسعه مبادلات تجاری فراهم شده و از آنجا که همه استانهای کشور با داشتن ظرفیت های متنوع برای ما اهمیت زیادی دارند رویکرد ما این است در سفرهای استانی توانمندی ها را شناسایی و به طرف های خارجی معرفی کنیم.

محمدی تصریح کرد: هدف ما تسریع و تسهیل در توسعه مناسبات اقتصادی استانها با سایر کشورهاست و در این راستا شش محور مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: محورهای واردات، علم و فناوری، جذب سرمایه و جذب گردشگر و در صادرات هم شناسایی و جذب سرمایه گذار در اولویت برنامه هاست تا بتوانیم با صادرات خدمات فنی و مهندسی و اعزام نیروی کار متخصص بستر خوبی را برای توسعه مناسبات تجاری، بازرگانی و اقتصادی ایجاد کنیم.

رئیس اداره تنظیم روابط اقتصادی خارجی استانهای وزارت امور خارجه یادآورشد: باور داریم بخش خصوصی در شرایط تحریم می تواند، بازوی دولت در اجرای برنامه های بازرگانی و اقتصادی باشد.

وی بیان کرد: شرکتهای کوچک( SME ) از جمله بخش هایی است که در شرایط تحریم می توانند راحت تر با ایران وارد مذاکره شده و به توسعه مناسبات اقدام کنند.

محمدی اظهارداشت:در سفرهای استانی که آغاز کرده ایم درصددیم به همراه رایزنان اقتصادی به مناطق مختلف ایران عزیمت کنیم تا از نزدیک با ظرفیت های تولیدی و صنعتی و کشاورزی ما آشنا شوند و هر جا توانستند سرمایه گذاری کنند آماده همکاری هستیم.

وی اضافه کرد: قزوین بدلیل نزدیکی به تهران برای اولین سفر انتخاب شد که با همکاری اتاق بازرگانی و شرکت شهرکهای صنعتی استان این سفر تدارک دیده شد و ادامه خواهد یافت.

محمدی اظهارداشت: ایران یک کشور ۴ فصل است و در طول سال می توانیم برنامه ریزی کنیم و سفرا و رایزنان اقتصادی کشورهای خارجی را به استانهای کشور برده و آنها را با بسترهای سرمایه گذاری آشنا کنیم.

رایزنان اقتصادی و بازرگانی هفت کشور آلمان، بلاروس، آذربایجان، تاجیکستان، عراق، پاکستان و گرجستان در ایران روز چهارشنبه درسفر یک روزه به قزوین ضمن بازدید از شهرک صنعتی کاسپین و نمایشگاه دائمی محصولات صنعتی و تولیدی شهرک و نواحی صنعتی استان با حضور در اتاق بازرگانی با تجار قزوین دیدار و گفتگو کردند.

اتاق بازرگانی

نظر شما