مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی قزوین خبرداد:

برگزاری مانور پدافند غیر عامل در انبار نفت قزوین

۱۳۹۷/۰۹/۱۵ - ۱۳:۳۷:۵۳
کد خبر: ۷۸۴۵۸۹
برگزاری مانور پدافند غیر عامل در انبار نفت قزوین
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی قزوین از برگزاری مانور پدافند غیر عامل و آمادگی واکنش در شرایط اضطراری در انبار نفت این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مسعود شرفی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی قزوین با اعلام این خبر گفت: در راستای ارتقای سطح آمادگی واکنش در شرایط اضطراری، مانور پدافند غیر عامل در تاریخ ۹۷/۹/۱۳ در انبار نفت قزوین با حضور سازمانهای امدادی استان در انبار نفت قزوین انجام شد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی قزوین اذعان کرد: با توجه به اهمیت پدافند غیر عامل از قبل برنامه ریزی لازم برای اجرای مانور در تاریخ ۹۷/۹/۱۳ صورت گرفته و بر همین اساس این مانور با حضور مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری  همچنین تعدادی از کارشناسان واحد HSE  اعزامی از مناطق همجوار و حضور مؤثر تیمها از سازمانهای امداد و نجات استان در تاسیسات عملیات و انبار نفت این منطقه برگزار شد.

شرفی ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور مدیران استان و نیروهای عملیاتی حاضر در این مراسم بیان داشت: تامین و توزیع فرآورده های نفتی در استان به خصوص در فصل سرما بسیار حساس و حیاتی می باشد.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم فرآورده های نفتی در  سبد  انرژی استان، ایفای نقش پدافند غیر عامل را در این مقوله بسیار مهم ارزیابی کرد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی قزوین3

 این مقام مسئول تصریح کرد: هدف اصلی دشمن دسیسه جنگ نرم علیه ملت شریف ایران است، لذا لزوم هوشیاری و آمادگی واکنش در شرایط اضطراری در مجموعه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و دیگر سازمانهای متولی در استان امری ضروری است.

وی ادامه داد: همچنین شناسایی و کاهش نقاط آسیب پذیر در پدافند غیر عامل از اقدامات اولیه و ضروری در این حوزه می باشد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی قزوین افزود: دستگیری عامل نفوذی در تاسیسات، نجات مصدومین ناشی از آتش سوزی، نجات مصدومین از زیر آوار ، زلزله بوسیله سگهای زنده یاب هلال احمر، اجرای اطفای حریق مخزن حاوی فرآورده و همچنین اطفای نفتکش که در محل بارگیری سوخت در انبار نفت دچار حریق شده بود از جمله موارد اصلی انجام شده در این مانوربود.

وی در پایان از مدیران و نیروهای عملیاتی اعزامی از سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین، مدیریت پدافند غیرعامل و مدیریت بحران استانداری قزوین، سازمان هلال احمر و امداد و نجات و اورژانس شهرستان و همچنین همکاران اعزامی از سایر مناطق و نیروهای واحد ایمنی و آتش نشانی منطقه تقدیر  و تشکرکرد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی قزوین2

نظر شما