رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبرداد:

ایجاد ۴هزار شغل در بخش کشاورزی استان قزوین

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۳:۴۳:۰۳
کد خبر: ۷۹۷۱۷۴
ایجاد ۴هزار شغل در بخش کشاورزی استان قزوین
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از ایجاد 4هزار شغل در بخش کشاورزی استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در آئین بزرگداشت تجلیل از تولید کنندگان برتر شهرستان آبیک که با حضور امام جمعه و معاون فرماندار این شهرستان برگزار شد با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 4 هزارشغل در بخش کشاورزی این استان ایجاد شده است.

خمسه افزود: در بحث تسهیلات ارزان قیمت (سامانه کارا) در سال جاری، بیش از 102 میلیارد تومان اعتبار جذب شده که استان توانسته بیشترین جذب در این حوزه را داشته باشد و سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان برتر در سطح استان معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: با جذب این تسهیلات، یک هزار و 46 نفر اشتغال زایی در منطقه و استان ایجاد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به سامانه رصد بخش کشاورزی استان اشاره کردو گفت: طی 9 ماهه اول سال جاری بیش از 4 هزار نفر از بهره برداران بخش کشاورزی استان در این سامانه ثبت نام شده اند.

خمسه به تولیدات محصولات کشاورزی در استان اشاره و اظهار کرد: در تولید غلات، در سال جاری استان توانسته رتبه 5 کشوری را به خود اختصاص دهد و این در حالی است که ، طی سال های گذشته استان جایگاه 31 کشوری را داشته است.

وی اذعان کرد: در سال جاری بیش از 12 هزار تن کلزا در مزارع کشاورزی این استان تولید شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به اهمیت خاک ورزی حفاظتی در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت خاکورزی حفاظتی رفته است.

خمسه اضافه کرد: خاکورزی حفاظتی تامین کننده منابع آب و پایداری خاک محسوب می شود که باید توجه ویژه ای به آن شود.

وی بیان کرد: استان قزوین در سال جاری توانسته رتبه نخست کشوری را در زمینه خاک ورزی حفاظتی به خود اختصاص دهد و در این خصوص لوح تقدیر از وزیر محترم جهاد کشاورزی دریافت نماید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه همچنین به تولیدات دامی استان اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته در بحث آنفلوآنزای مرغی استان، واحدهای مرغی دچار خسارت می شدند و مجبور به معدوم سازی بودیم که در حال حاضر هیچگونه موارد مشکوک از آنفلوآنزای مرغی در استان مشاهده و گزارش نشده ست.

خمسه در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی که نقش اساسی در تامین امنیت غذایی استان برعهده دارند گفت: انتخاب نمونه ها و برترین های بخش کشاورزی فرآیندی است که هر ساله در سطح استانی و کشوری برگزار می شود .

وی اضافه کرد: استفاده بهینه از منابع، بهره وری آب، رعایت اصول فنی، تعامل با مروجین کشاورزی و کارشناسان پهنه و توسعه پایدارکشاورزی ملاک های مهم انتهاب برترین های بخش کشاورزی بوده است.

خمسه تاکید کرد: در شرایط سخت و بد اقتصادی کنونی، بخش کشاورزی توانسته در بحث گندم و شکر خودکفا باشد که الیته در بخش دانه های روغنی و کلزا نیز جایگاه خوبی را کسب کرده است که همگی مرهون تلاش های بهره برداران بخش کشاورزی است.

در پایان از ۱۲تولید کننده برتر شهرستان آبیک تجلیل شد.

جهاد کشاورزی (1)

نظر شما