مدیرکل بهزیستی قزوین مطرح کرد؛

سه طرح پیشگیری در مهدهای کودک قزوین اجرامی شود

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۱۱:۳۴:۰۱
کد خبر: ۷۹۷۹۹۰
سه طرح پیشگیری در مهدهای کودک قزوین اجرامی شود
مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: سه طرح پیشگیری با انجام غربالگری توسط این دستگاه هرساله در مهدکودک های استان انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی قزوین اظهارکرد: به منظور افزایش سلامت جسمی و روانی نونهالان و کودکان هر ساله، سه طرح مهم پیشگیری با موضوع غربالگری اضطراب و شنوایی کودکان سه تا پنج سال و غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا 6 سال در مهدهای کودک انجام می شود.

این مسئول گفت: طرح های غربالگری این سازمان به دنبال تولد نسل سالم و بدون بیماری در جامعه است.

وی اضافه کرد: طرح غربالگری اضطراب با هدف شناسایی، پیشگیری، مداخله به هنگام و موثر اختلالات روانی و ارتقای سلامت روان جامعه با مشارکت مراکز مشاوره اجرا می‌شود.

وارثی ادامه داد: این سازمان در حوزه پیشگیری از معلولیت ها، با اجرای طرح های مختلفی چون غربالگری بینایی کودکان سه تا 6 سال، غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان سه تا پنج سال، آگاه سازی پیشگیری در دبیرستان ها و دانشگاه ها، غربالگری ژنتیک در زمان پیش از ازدواج، مداخلات و مشاوره های ژنتیک پیش از ازدواج، پیش از بارداری و حین بارداری به دنبال تولد نسل سالم در جامعه است.

وی همچنین گفت: هم اکنون پوشش مداخلات و غربالگری بینایی کودکان سه تا 6 سال در قزوین که سالانه در پایگاه های ثابت و سیار انجام می شود بیش از 90 درصد است.

مدیرکل بهزیستی قزوین افزود: در حوزه غربالگری شنوایی نیز علاوه بر سنجش شنوایی نوزادان، هم اکنون برای دومین سال متوالی غربالگری شنوایی کودکان سه تا پنج سال به عنوان مداخله دوم عمدتا در مهدهای کودک قزوین در حال انجام است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز