خطیب جمعه قزوین:

حضرت زینب (س) معلم پرستاران عالم است

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۱۰:۳۴:۴۳
کد خبر: ۷۹۸۸۵۶
حضرت زینب (س) معلم پرستاران عالم است
آیت الله عبدالکریم عابدینی: حضرت زینب (س) معلم پرستاران عالم و الگوی مناسبی برای آنها است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی خطیب جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، با تبریک روز پرستار گفت: حضرت زینب (س) معلم پرستاران عالم و الگوی مناسبی برای آنها است و پرستاران باید شاگردی این بزرگوار را قدر بدانند.

خطیب جمعه قزوین2

آیت الله عابدینی اظهار کرد: ولادت حضرت زینب کبری (س) را به همه علاقه‌مندان آن حضرت به ویژه بانوان و خواهران گرامی که زینب گونه زندگی می کنند و ایشان را معلم و الگوی خودشان می‌دانند، تبریک عرض می کنم و از خدای متعال برکات شخصیت آن حضرت و معارف زینبی نظیر عفت، شجاعت، ایمان و تقوا را برای جامعه خودمان درخواست می کنیم.

وی با بیان اینکه همه ملت های مسلمان مدیون حضرت زینب (س) هستند، تصریح کرد: اگر کربلا نبود و شهادت اباعبدالله الحسین (ع) پیش نمی آمد اجازه نمی دادند اثری از اسلام باقی بماند.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: اگر باور کنیم حضرت زینب (س) مبلغ کربلا نمی شدند و در کنار امام و پیشوایشان رسالت بعد از شهادت اباعبدالله الحسین (ع) را بر عهده نمی گرفتند، امروز نامی از اسلام باقی نمی ماند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر نام اسلام، ائمه اطهار (ع)، انبیا (ع) و اولیا را می شنویم و این ها مبانی از افکار و اندیشه های ما هستند، مدیون وجود با برکت حضرت زینب(س)، حضرت زینب العابدین (ع)، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و نهضت عاشورا هستیم.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین (ع) پدر حضرت زینب (س) به شهادت رسیدند، حضرت زهرا (س) مادر حضرت زینب شهیده هستند، برادران حضرت زینب (س) یعنی امام حسن(ع)، امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس(ع) به شهادت رسیدند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: ما برای مادر، خواهر و برادر شهید احترام قائل هستیم و حضرت زینب (س) در این فضا نیز امتیازات بسیاری دارند و در عین حال مادر دو شهید نیز هستند و تمام زندگی ایشان در فداکاری، از خود گذشتگی و ایثارگری سپری شده است.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: حضرت زینب (س) مصداق آیاتی هستند که خداوند درباره هجرت، صبر و استقامت نازل کرده است و ایشان بازماندگان اباعبدالله الحسین (ع) را در بحرانی ترین شرایط خوف و خطر در کنار امام زین العابدین (ع) رهبری کردند.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: نقش پرستارانه حضرت زینب (س) در حمایت از بازماندگان امام حسین (ع) و خدمتی که به آنها داشته بسیار عظیم و والا بوده است.

آیت الله عابدینی تصریح کرد:حضرت کسی بوده که در تمام این شرایط سخت نماز شبشان قطع نشده است و امام زین العابدین (ع) می فرمایند بعد از عاشورا نماز شبشان را نشسته خواندند و برای زنان و مردان ما الگو هستند.

وی با تأکید بر اینکه حضرت زینب (س) الگوی زنان جامعه ما هستند، گفت: ما چنین شخصیت بزرگی نظیر حضرت زینب (س) داریم که عالمه، حکیمه و مفسر قرآن بودند و وقتی حضرت را داریم در هیچ جای عالم بالاتر از ایشان پیدا نمی کنیم که الگوی جامعه ما قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: روز ولادت حضرت زینب (س)، روز پرستار نام‌ گرفته است و ما پرستارانی داریم که در بیمارستان ها و درمانگاه ها زحمت های واقعاً طاقت فرسا متحمل می شوند و بعضی از این پرستاران کارهایشان فوق العاده سخت است و علیرغم این سختی آنرا بدرستی انجام می دهند.

وی ادامه داد: ما جامعه پرستاری دیگری نیز داریم که همسران، مادران، برادران، خواهران و همه اعضای خانواده جانبازان و کسانی که معلولیت جسمی دارند شامل آن می شوند.

امام جمعه قزوین افزود: همچنین خانواده پدران و مادران پیری که از پا افتاده هستند و خانواده هایشان برای پرستاری آنها همت می گمارند بدانند که همراهی با حضرت زینب (س) می کنند و قدر این خدمت ها را بدانند و به عنوان توفیق الهی به حساب بیاورند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز سالگرد روزی است که در سال ۱۳۵۸ امام راحل، آیت الله خامنه ای رهبری فرزانه انقلاب را به عنوان امام جمعه تهران منصوب کردند، در حکمی که امام خمینی برای امامت جمعه تهران صادر فرمودند عنوان شده بود «جنابعالی بحمدالله به حسن سابقه موصوف و در علم و عمل شایسته هستید به امامت جمعه تهران منصوب می باشید و از خداوند متعال توفیق جنابعالی را در ارشاد و هدایت مردم خواستارم.»، این اولین حکم رسمی امام راحل برای رهبر فرزانه انقلاب بود.

امام جمعه قزوین افزود: رهبر معظم انقلاب ما پس از امامت جمعه تهران به سمت هایی چون ریاست جمهوری و رهبری انتخاب شدند.

وی اذعان کرد: اگر کسی نمازجمعه را متهم به جناح گرایی کند، خلاف تقواست و این عمل تهمت به نمازجمعه است، البته ائمه جمعه در همه فضاها باید مراقب باشند نقش پدرانه انجام دهند و قومی و جناحی و خطی عمل نکنند.

آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: امام جمعه باید بگوید خداوند از مردم چه انتظاری دارد و باید آیات قرآن و سخنان اهل بیت و نکات حکیمانه ای که برای هدایت مردم نیاز است از تریبون نمازجمعه گفته و شنیده شود و بنای ما این است نمازجمعه به همین سبک اجرا شود.

خطیب جمعه قزوین عنوان کرد: درب های نمازجمعه در همه شهرها به روی همه تفکرات باز است و همه ما باید برای هرچه بهتر برگزارشدن نمازجمعه خادم این سفره باشیم.

وی با اشاره به فرار شاه در ۲۶ دی ماه ۱۳۵۷ تصریح کرد: این مناسبت یک حادثه شیرین تاریخی است، زیرا حکومت پهلوی گمان نمی کرد به این زودی باید از ایران فرار کند و مبارزان انقلابی نیز خود را برای زندان و شکنجه آماده کرده بودند، اما خدای متعال زمینه ای را فراهم کرد تا پیروزی انقلاب به سرانجام برسد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: امروز فرار امریکا از عراق هم شبیه فرار شاه از ایران است، امریکایی ها به طور مخفیانه به عراق سفر می کنند در صورتی که اگر کمی عقل و منطق داشتند به خوبی متوجه می شوند که در دوره ای که آشکارا به عراق سفر می کردند و با احترام از سوی بعثی های عراق مورد استقبال قرار می گرفتند، مسلمانان بااستقامت در مقابل آنها ایستادند و آنها را بیرون کردند حال امروز که با دست خالی و پنهانی به این کشور سفر می کنید چه شرایطی خواهید داشت؟

امام جمعه قزوین ادامه داد: اگر سران امریکایی از مستی دنیاپرستی، کوری و بی دینی دست بردارند خواهند دید که امروز منطقه برای آنها نیست و در دست جریان انقلابی مدیریت می شود، امروز منطقه تحت مدیریت واحد رهبر معظم انقلاب درحال پیشرفت است و سران این کشور باید خود را مهیای خروج و فرار از دیگر کشورها کنند.

وی گفت: فرار شاه معدوم درواقع یک عنایت و کمک بزرگ از سوی خدای متعال بود تا دیگر کشورهای منطقه و مردم بیاموزند که زمانی دست نشانده پهلوی سابق را از کشور بیرون کردند، پس می توانند خود را برای نابودی طاغوت آماده کنند.

آیت الله عابدینی اضافه کرد: قدرت امریکایی امروز رو به زوال است و حضور منافقین با سران امریکایی در عراق به معنای قدرت داشتن این کشور نیست بلکه نمی توانند با منافین کنار بیایند و منافقین نیز روح و روانشان بهم ریخته زیرا نسل آنها درحال انقراض و مرگ همه‌ نزدیک است و امریکا به دنبال خلاصی از شر منافقین است.

خطیب جعه قزوین اذغان کرد: امروز حضور منافقین در عراق برای ما یک فرصت است و نباید به چشم تهدید به آن نگاه کرد، زیرا جریان انقلاب و برادران رزمنده عراقی ما با استفاده از این فرصت می توانند ریشه این نسل را بسوزانند.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم تصریح کرد: دولت مردان ما امروز پیش از گذشته باید به فکر معیشت مردم باشند زیرا امروز دیگر هیچ دلبستگی در این میان وجود ندارد و حتی برجام وقت آنها را تلف کرده و نباید خود را معطل این تفاهم نامه ای کنند که سودی برای کشور ندارد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: اگر مسئولان ما طی سالیان گذشته به صحبت های مطرح شده در نمازجمعه ها عمل‌ می کردند در شرایط پیش رو دل خوش به برجام‌ نمی شدند و وقت مردم و کشور را تلف نمی کردند، در مرحله بعدی مسئولان کشور به سراغ اروپایی ها رفتند و امید به کشورهایی بستند که مثل امریکا قابل اعتماد نیست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: امروز ما باید به خوبی فهمیده باشیم که از برجام برای بیکاری، حل مشکلات اقتصادی و معیشتی و برای برطرف کردن مشکلات تولیدی آبی گرم نمی شود بنابراین باید جدی تر از گذشته روی دانش آموزان و جوانان سرمایه گذاری کرد و امکانات ملی و کشور را در مسیر توسعه کشور بسیج کرد.

وی گفت: به فرموده رهبری تهدیدات و تحریم‌های امریکا و اروپا اهمیتی ندارد زیرا آنها برای ملت ایران عددی نیستند و ارزشی ندارند، توکل ما به خداست و امیدوارم با همدلی و وحدت و توسل به خدا کار خود را پیش ببریم، در هفته های آینده چندین ماهواره با موشک های قدرتمند به فضا فرستاده می شود.

خطیب جمعه قزوین در پایان تصریح کرد: امریکایی ها باید بدانند که امروز با چه ملتی مواجه هستند، امروز امریکا همان کشور قدرتمند گذشته نیست ایران اسلامی نیز کشور دوره پهلوی نیست و بااقتدار در مقابل دشمنان خود ایستاده است که این پیام روشنی برای ملت های جهان است.

خطیب جمعه قزوین3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز