دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین:

صدا و سیما آئینه تکثر موجود در جامعه باشد

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۱۰:۴۵:۵۵
کد خبر: ۷۹۹۳۷۶
صدا و سیما آئینه تکثر موجود در جامعه باشد
نصرت اله علیرضایی: صدا و سیما در برنامه های چهل سالگی انقلاب، آئینه و ویترین تکثر موجود در جامعه باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نصرت اله علیرضایی مدیر کل روابط عمومی استانداری قزوین و دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین در ستاد اجرایی نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور مدیران استان و به ریاست استاندار در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد گفت: صدا و سیما در برنامه های چهل سالگی انقلاب، آئینه و ویترین تکثر موجود در جامعه باشد تا در میدان رقابت بتواند مخاطبین خود را جذب کند.

علیرضایی بیان کرد: هر برنامه و طرحی که بخواهیم در رسانه ملی و یا هر سیستم و سازمانی در رابطه با انقلاب اجرا و عملیاتی کنیم باید یک تحلیلی از شرایط و وضعیت موجود داشته باشیم.

وی گفت: بر همین اساس صدا و سیما قبل تدوین هر برنامه ای درخصوص بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی باید  تحلیل خود را براساس نیاز سنجی و مساله شناسی، مخاطبین و بویژه با در نظر گرفتن رقبای خود ارائه کند.

وی افزود: صداوسیما باید یک تحلیلی از میزان و درصد مخاطبین خود در مقایسه با رسانه های رقیب مثل ماهواره، اینستاگرام و تلگرام داشته باشد و اگر به این فضا توجه نشود برنامه ها به همان صورت کلیشه ای تکرار خواهد شد.

مدیر روابط عمومی استانداری قزوین عنوان کرد: واقعیت موضوع این است که جامعه ما از یک تکثر سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برخوردار است و رسانه ملی باید در برنامه ریزی های خود به این تکثر توجه کند.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین بیان داشت: در این راستا پیشنهاد می شود صداو سیما در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با برگزاری تریبون های آزاد در میادین شهر به صورت غیررسمی و حتی بدون لوگو صدا و سیما، و همچنین تهیه گزارش های زنده و  مردمی اقدام کند تا مخاطبین پیام و مطالبات خود را در این قبیل برنامه ها پیدا و از آن استقبال کنند.

وی افزود: از طرف دیگر پیشنهاد می شود به جای برنامه های رسمی و مدیرمحور صداوسیما با استفاده از ظرفیت جوانان، احزاب، سازمان های مردم نهاد و رسانه ها برنامه هایی را تولید و پخش کند که نمایندگان اقشار و گروه های مختلف بتوانند دیدگاه ها و تحلیل های خود را از دستاوردها و خدمات انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته بیان کنند.

علیرضایی عنوان کرد: اگر مردم صدای خود را در این برنامه ها پیدا کنند قطعا تمایل و گرایش به سمت رسانه های خارجی کمتر خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز