مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین خبرداد؛

برگزاری همایش زنان کارآفرین هفته آینده در قزوین

۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ۱۵:۳۴:۰۰
کد خبر: ۸۱۱۹۸۲
برگزاری همایش زنان کارآفرین هفته آینده در قزوین
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین از برگزاری همایش زنان کارآفرین هفته آینده در این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ صدیقه ربیعی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: همایش زنان کارآفرین، زندگی و کار هفته آینده در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

ربیعی افزود: این همایش با همکاری استانداری، دانشگاه و انجمن زنان کارآفرین قزوین با هدف هم افزایی بیشتر برای بهبود اکوسیستم کارآفرینی زنان در روز 28 بهمن ماه برگزار می شود.

وی اضافه کرد: زنان کارآفرین نقش های متعددی در خانواده دارند و گاهی با چالش های مهمی بین کار و زندگی خود مواجه هستند که ریشه آن در هنجارهای حاکم بر جامعه نهفته است و این همایش تلاش دارد تا با تبیین جایگاه و اهمیت نقش خانواده هماهنگی بین زندگی و کار زنان را افزایش دهد.

ربیعی ادامه داد: اثرات متقابل مدیریت خانواده و کسب و کار زنان کارآفرین، نقش عوامل جامعه شناختی، روان شناختی حقوقی بر سازگاری زندگی و کار زنان کارآفرین، تاثیر کسب و کارهای خانوادگی بر سازگاری زندگی و کار زنان کارآفرین، تاثیر اکوسیستم کارآفرینی زنان بر سازگاری زندگی و کار و بررسی الگوهای مدیریت خانواده و کسب و کار در ایران از جمله محورهای این همایش یک روزه هستند.

وی با اشاره به ارسال 15 مقاله عمومی و چهار مقاله تخصصی به دبیرخانه این همایش، گفت: در این همایش برنامه های مختلفی مانند گزارش علمی و اجرایی، سخنرانی و ارایه مقالات علمی و تخصصی، طرح تجربیات زنان کارآفرین، پنل علمی و بازدید از مراکز فرهنگی و تاریخی استان پیش بینی شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: گروه های مخاطب این همایش را تمام زنان عضو و یا صاحبان تعاونی ها، جهاد کشاورزی، شورای توسعه و تعاون، کانون زنان بازرگان، اتاق بازرگانی، دانشگاه ها و اساتید فعال در حوزه کارآفرینی و صنعتگران تشکیل می دهند.

ربیعی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: با توجه به افزایش تعداد دانش آموختگان زن از دانشگاه ها و نبود زمینه های اشتغال همه آنها در دستگاه های دولتی باید پیش شرط های ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای آنها فراهم شود.

وی با اشاره به تشکیل بانک اطلاعاتی زنان کارآفرین استان قزوین، گفت: این بانک اطلاعاتی تاکنون 260 زن کارآفرین را در بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی، صنایع دستی و گردشگری، دامپروری و سایر بخش ها شناسایی کرده و روند شناسایی و به روز رسانی آن همچنان ادامه دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین افزود: این اداره کل به دنبال آن است تا با شناسایی این زنان و ساماندهی آنها در گام اول و حمایت و ارایه تسهیلات در گام دوم زمینه افزایش اشتغال بانوان را فراهم کند.

دبیر اجرایی همایش زنان کارآفرین و عضو انجمن زنان کارآفرین قزوین نیز در این نشست گفت: این انجمن 15 سال است که تاسیس شده و هر ساله همایشی را در حوزه زنان کارآفرین برگزار می کند.

مهری شاهمرادی افزود: توجه به کارآفرینی زنان همواره جزو اهداف اصلی انجمن زنان کارآفرین بوده و علاوه بر تلاش های فراوان برای ارتقای فرهنگ کارآفرینی زنان، چهاردهمین همایش تخصصی خود را با موضوع مهم زنان کارآفرین، زندگی و کار مورد توجه قرار داده ایم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه زنان کارآفرین به دلیل تعدد نقش هایی که دارند چالش های مهم و فراوانی را در زندگی و کار خود دارند همایش چهاردهم بر این مبنا قرار گرفت که از ابعاد مختلف به این موضوع پرداخته شود.

شاهمرادی افزود: به منظور برگزاری این همایش کمیته راهبردی انجمن با حضور اساتید دانشگاه ها و صاحب نظران تشکیل شد و پس از ساعت ها هم اندیشی و چهار جلسه تخصصی به بررسی ابعاد مختلف موضوع مهم زنان کارآفرین و هارمونی بین کار و زندگی زنان کارآفرین پرداخته شد و اهداف و محورهای همایش مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز