معاون اقتصادی استاندار قزوین خبرداد؛

اختصاص ۱۰۰درصد تسهیلات مشاغل خانگی به حوزه بانوان

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۲۱:۰۱:۲۳
کد خبر: ۸۳۵۰۶۰
اختصاص ۱۰۰درصد تسهیلات مشاغل خانگی به حوزه بانوان
حبیبی از اختصاص 100درصد تسهیلات مشاغل خانگی صرفا به حوزه بانوان در سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار قزوین در کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: برای کمک به اشتغال بانوان و زنان سرپرست خانوار در سال جاری 100درصد تسهیلات مشاغل خانگی صرفا به حوزه بانوان اختصاص می یابد مگر اینکه بانوان نتوانند تسهیلات این حوزه را جذب کنند.

معاون استاندار اضافه کرد: همچنین در پرداخت تسهیلات اشتغال نیز رسته های شغلی مورد توجه ویژه قرار می گیرند و با اولویت بندی برای تخصیص اعتبار و تسهیلات به آنها اقدام خواهد شد.

حبیبی افزود: در جذب تسهیلات اشتغالزایی روستایی نیز باید دستگاه های حمایتی بیشتر تلاش کنند و اگر مانعی بر سر راه جذب آنها وجود دارد، گزارش کنند.

وی ادامه داد: بخش خدمات می تواند میزان اشتغال بیشتری را با هزینه کمتر و سرعت بیشتر ایجاد کند و باید مورد توجه دستگاه ها و مسئولان قرار گیرد.

معاون استاندار با بیان اینکه بخش خدمات زیرگروه های مختلفی دارد، افزود: گردشگری یکی از این زیرگروه ها است که استان قزوین نیز در این زمینه ظرفیت های زیادی دارد.

حبیبی اضافه کرد: باید در سال جدید به دنبال گردشگری دایمی باشیم چون جذب مسافران نوروزی در تعطیلات و برخی از ایام سال نمی تواند رونق اقتصادی بالایی برای استان به دنبال داشته باشد.

معاون استاندار با تاکید بر تامین زیرساخت ها برای جذب گردشگران، افزود: باید کارگروه اشتغال استان مهمترین کارگروه برای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان باشد و با تامین مراکز اقامتی مورد نیاز زمینه جذب گردشگران دایمی را برای استان فراهم کند.

حبیبی با بیان اینکه بوم گردی ها در حوزه روستایی بسیار مهم است، اضافه کرد: باید ظرفیت های استان را در این حوزه شناسایی کرده و برای ساماندهی و معرفی آنها اقدام کرد.

وی گفت: دولتخانه صفوی به عنوان یک اثر تاریخی ارزشمند می تواند مجموعه عظیمی برای جذب گردشگران در فصول مختلف سال باشد ولی باید پرسید تا کی این اثر باید در این وضعیت باقی بماند؟

حبیبی افزود: همچنین باید سوغات و صنایع دستی استان بیشتر مورد توجه قرارگیرد و دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان هرچه سریعتر برای تعیین تکلیف شهرک شیرینی و باقلوای استان اقدام نماید.

این مسئول اضافه کرد: آبگرم یله گنبد و شهر آبگرم جاذبه هایی هستند که می توانند ظرفیت های اقتصادی و گردشگری استان را متحول کنند و باید به عنوان یک اولویت مورد پیگیری و تعیین تکلیف قرار گیرند.

معاون استاندار با تاکید بر توسعه کشت گلخانه ای در استان، اظهار کرد: سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه در سطح استان صورت گرفت و در سال جدید نیز باید با توجه به محدویت آب و زمین، توسعه کشت گلخانه ای در استان یک اولویت باشد.

وی با گلایه از موازی کاری در صنعت فرش استان، گفت: در این زمینه یک روز جهاد دانشگاهی و یک روز سازمان صمت، شرکت شهرک ها و میراث فرهنگی از دستاوردهای خود پرده برداری می کنند اما به دلیل موازی کاری هر روز صنعت فرش استان عقب گرد می کند.

حبیبی با بیان اینکه باید مسئول فرش استان مشخص شود، اضافه کرد: اگر همه دستگاه ها پای کار باشند، شاهد رشد و توسعه صنعت فرش استان خواهیم بود و از همه ظرفیت های استان در این زمینه بهره برداری خواهد شد.

وی اضافه کرد: امروز دغدغه و نگرانی مردم و مسئولان بحث اشتغال و مهار بیکاری است و باید در سال جدید میزان اشتغال را بالا برده و بیکاری را مهار کنیم.

حبیبی گفت: امیدواریم در سال رونق تولید تلاش های دستگاه های اجرایی جدی تر و با برنامه ریزی منظم تری صورت گیرد تا بتوانیم نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری را محقق کنیم.

 

 

نظر شما