اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر در قزوین

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۱۰:۴۷:۱۵
کد خبر: ۹۵۰۰۷۵
اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر در قزوین
در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه ای ابوذر که با حضور نماینده ولی فقیه استان و معاون صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی برگزار شد از نفرات برگزیده این جشنواره تجلیل گردید.

به گزارش برنا از قزوین نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان در اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر  گفت: فعالان رسانه، کلید افزایش بصیرت مردم را در دست دارند و باید آگاهانه و هوشیارانه برای انجام رسالت خود در این زمینه قلم بزنند.

آیت الله عبدالکریم عابدینی افزود: باید رسانه‌ها در این شرایط به گونه‌ای عمل کنند که مردم با بصیرت بیشتر به میدان آمده و مقابل توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان ایستادگی کنند.

وی بیان کرد: باید رسانه‌ها به مردم بگویند که آمریکا قصد داشت صنایع موشکی ایران را به انحای مختلف حتی با ترور شاخص‌ترین چهره‌ها نابود کند تا این کشور در مواقع حساس و بحرانی هیچ دفاعی برای خود نداشته باشد.

عابدینی گفت: آمریکا که زمانی هواپیمای مسافربری ایران را بر فراز خلیج فارس به عمد سرنگون ساخت، امروز برای سرنگونی سهوی هواپیمای مسافربری اوکراین، اشک تمساح می‌ریزد و باید رسانه‌ها این مسایل را برای مردم تبیین کنند.

وی افزود: رسانه‌ها پشتوانه عظیم و اثرگذاری برای جامعه هستند و باید از ظرفیت آنها در راستای آرمان‌های انقلاب و نظام و روشنگری توطئه‌های دشمنان بیشتر استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به جایگاه والای شهید سردار سلیمانی، گفت: در این ایام اذهان و افکار همه اقشار مختلف رسانه و غیر رسانه به این شهید گرانقدر معطوف بود و همه فکر می‌کردند چطور ممکن است یک نفر به این حد از عزت و عظمت برسد.

وی اضافه کرد:حتی ارکان منحوس رژیم پهلوی نیز در خصوص سردار سلیمانی گفتند که شخصیتی برای مقایسه با وی نداریم و رسانه های مزدور استکبار شیطانی نیز اذعان کردند اگر ایران ۸۰ ژنرال آمریکایی را بکشد به هیچ عنوان جبران خون قاسم سلیمانی نمی‌شود.

عابدینی با بیان اینکه اگر کسی برای خدا کار کند خداوند به وی بسیار عزت می‌دهد، افزود: سردار سلیمانی بعد از شهادت به یک ابررسانه تبدیل شد و بیشتر از زمان زندگی و حیات خود، میان اذهان و افکار مردم و جامعه تاثیر برجای گذاشت.

همچنین معاون صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در این مراسم گفت: دشمنان با مایوس کردن مردم به دنبال ضربه زدن به نظام هستند و در این راستا از تمامی ابزار و امکانات موجود به نفع خود بهره‌برداری می‌کنند.

حمید شاه آبادی افزود: دشمنان می‌خواهند با مایوس کردن مردم، آنها را از صحنه دور کنند و جلوی حرکت مردم در مسیر آرمان‌های انقلاب و دستیابی به تمدن نوین اسلامی را بگیرند.

وی بیان کرد: امروز انتقام دشمنان از دولت، سیاستگذاران و افرادی که اداره امور را برعهده دارند نیست بلکه آنها به دنبال انتقام از ملت و شکستن چهار دهه مقاومت و ایستادگی مردم بر روی آرمان‌های انقلاب هستند.

این مسئول ادامه داد: ملت ایران در چهار دهه انقلاب اسلامی با رفتار، منش و اقدام خود، نگاه آزادبخشی، استقلال طلبی و مبارزه با استکبار را سرلوحه حرکت خود قرار داده اند و دشمنان به دنبال شکستن این تصویر و مقابله با آن هستند.

شاه آبادی افزود: دشمنان برای انتقام از مردم در این شرایط خاص، مایوس کردن آنها را نکته کانونی توجه خود قرار داده‌اند و تلاش می‌کنند ملت ایران را از حرکت به سمت یک تمدن نوین اسلامی بازدارند.

معاون صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت: رسانه‌ها در این شرایط باید از همان نقطه که دشمنان برای ضربه زدن به نظام وارد عمل شده‌اند، شروع کرده و جلوی تاثیرگذاری و اقدامات هدفمند آنها را بگیرند.

شاه آبادی با بیان اینکه امروز هزاران نفر در عرصه فضای مجازی مولف و تولیدکننده محتوا هستند، ادامه داد: امروز دیگر درگاه انتشار اخبار تنها محدود به تلویزیون نیست و باید از این ظرفیت موجود، نهایت استفاده را برای مقابله با دشمنان به کار گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تولد مطبوعات در ایران، ناسالم و مفسده آمیز نبود، ادامه داد: بسیاری از مطبوعات در دوره مشروطه سالم و با نگاه آزادیخواهانه شکل گرفتند درحالیکه پایه ورود به حوزه فیلم و سینما در ایران به گونه ای شروع شد که با ابتذال گسترده همراه شد.

شاه آبادی ادامه داد: نگاه مادی به رسانه، فیلم و عرصه‌های دیگر در غرب، پیکره ای از رسانه تراشیده است که تمام تار و پود آن انسان را از خدا، هدفمندی در زندگی و استکبار ستیزی جدا می‌کند و خوشبختانه رسانه در ایران از چنین نگاه آلوده و غیرسالمی پاک و مصون مانده است.  

وی اضافه کرد: کسانی که قلم به دست می‌گیرند باید بر روی نگاه خود به این موضوعات بیندیشند و برای شادی و نشاط مردم و تقویت غرور ملی در جامعه تلاش کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز