معرفی مدیر کل جدید امور مالیاتی استان قزوین

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۱۶:۰۹:۲۰
کد خبر: ۹۵۱۰۲۴
معرفی مدیر کل جدید امور مالیاتی استان قزوین
با حضور رئیس کل سازمان امورمالیاتی کشور، سعید حوائج به عنوان مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین معرفی شد.

به گزارش برنا از قزوین، امید علی پارسا سه شنبه شب در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل امور مالیاتی استان قزوین که در دفتر استاندار قزوین برگزار شد، اظهار کرد: راه اصلی نجات اقتصاد کشور، حرکت در مسیر مالیات هوشمند است.

وی تاکید کرد هدف اصلی مدرن سازی نظام مالیاتی آن است که ریز داده‌ها و اطلاعات اقتصادی همه مردم جمع آوری و پالایش شده و در سامانه‌های اطلاعاتی تعبیه می‌شود و نظام مالیاتی با استناد به اطلاعات مبادرت به تشخیص مالیات می‌کند.

پارسا افزود: با دستیابی به ریز داده‌های اطلاعاتی، اقتصاد کشور از شفافیت بالایی برخوردار خواهد شد و دیگر کسی نمی‌تواند کتمان درآمد کند و فساد نیز به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: تحقق اهداف اقتصادی دولت بخصوص در بحث مالیات، نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است و مردم باید در خصوص نحوه دریافت مالیات، هزینه کردن و میزان تأثیرگذاری آن بر اقتصاد و عمران و آبادانی کشور اطلاعات و شناخت کافی داشته باشند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: مردم باید به این باور برسند در رابطه با توسعه و آبادانی کشور و تأمین هزینه‌های عمومی، در حکم شریک نظام مالیاتی هستند و فرهنگ عمومی باید این مسئله را بپذیرد که افراد جامعه به تناسب بهره مندی از خدمات عمومی، می باید سهم خود را به دولت بپردازند و در همه دنیا همین نگاه، غالب و مرسوم است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، عنوان کرد: در کشورهای توسعه یافته، فرار از مالیات، جزو بدترین جرایمی است که یک فرد در جامعه می‌تواند مرتکب شود و برای مرتکبان آن نیز، مجازات‌های سنگین و سختی در نظر گرفته می‌شود.

هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین نیز با تاکید بر اهمیت شفافیت اقتصادی خاطرنشان کرد: هرگاه بتوان ضرورت دریافت مالیات از مردم را به صورت مستدل و منطقی برای آنها بیان کرده به آنان آگاهی‌های لازم را داده و برای آنها به صورت شفاف تبیین کرد که مالیات دریافتی از مردم، صرف چه هزینه‌هایی می‌شود و در صورت نپرداختن مالیات، دولت و مردم دچار چه مشکلاتی خواهند شد و همچنین مردم به یک باور برسند که دولت مالیات دریافتی را برای بهبود وضع جامعه و توسعه اجتماعی و رفاه شهروندان هزینه می‌کند، می‌توان انتظار داشت فرهنگ مالیاتی لازم در کشور ایجاد شود.

وی افزود: اولین عنصر برای توفیق کشور تعهد است، متعهد نقش خود را در اجتماع ایفا می‌کند و برای پیشبرد اهداف دولت مشارکت می‌کند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: امروزه در کلیه‌ی کشورها صاحب نظران مسائل اقتصادی بهترین منبع تأمین هزینه‌های دولت را مالیات می‌دانند و ضمن تاکید بر کاهش اتکا دولت به منابع خدادادی مثل نفت، آن را یک ثروت ملی و متعلق به نسل‌های آینده می‌دانند که می‌بایست در جهت توسعه کشور هزینه شود.

در این جلسه از خدمات مصطفی پور امیدی تقدیر و سعید حوائج به سمت مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین معرفی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز