رای گیری در قزوین درحال برگزاری است

۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۶۷۲۶۱
فرایند رای گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از صبح روز جمعه در استان قزوین همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش برنا از قزوین، از نخستین دقایق امروز اقشار مختلف مردم از زن و مرد و پیر و جوان با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی خود به سرصندوق‌های رای مراجعه کرده تا با مشارکت در این رویداد سیاسی بزرگ، نقش خود را در تعیین سرنوشت کشور ایفا نمایند.

هزار و ۴۰ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف استان پیش بینی شده است که ۶۵۱ شعبه ثابت و ۳۸۹ مورد سیار هستند.

تبلیغات انتخاباتی که از ۱۲ شامگاه ۲۳ بهمن ماه در استان آغاز شده بود تا هشت صبح روز پنجشنبه یکم اسفندماه به طول انجامید و زمینه را برای انتخاب آزاد و دقیق مردم از میان کاندیدهای موجود در فضای کاملا رقابتی و سالم فراهم ساخت.

۹۲۵ هزار و ۴۷۸ شهروند در استان قزوین واجد شرایط رای دهی هستند که از این تعداد ۴۴ هزار و ۳۱۸ نفر رای اولی بوده و با شور و نشاط بسیار زیادی پای صندوق‌های رای حضور خواهند یافت.

استان قزوین در حوزه انتخابیه قزوین، آبیک، البرز دارای ۲ کرسی، در حوزه‌های انتخابیه تاکستان و بوئین زهرا و آوج نیز هرکدام دارای یک کرسی نمایندگی است که ۱۳۹ نامزد برای تصدی آنها به رقابت با یکدیگر پرداختند.

 ۶۲۴ بازرس در روز انتخابات در سطح استان بر روند انتخابات مجلس شورای اسلامی نظارت خواهند کرد که از این تعداد ۵۶۰ بازرس به صورت متمرکز و ۶۴ بازرس به صورت غیر متمرکز بر فرایند رای گیری نظارت دارند.

رییس ستاد انتخابات استان قزوین در این خصوص گفت: انتخابات بزرگترین رویداد سیاسی کشور است که قریب به ۲ هزار خودرو در این زمینه ساماندهی شده است و حدود ۲۰ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و محافظان صندوق برای انتخابات به کار گرفته شده‌اند.

منوچهر حبیبی افزود: مشارکت حداکثری در انتخابات برای نظام و انقلاب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و قطعا تمامی توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان و استکبار جهانی را علیه ملت ایران خنثی خواهد کرد.

وی با اشاره به آخرین آمار داوطلبان نمایندگی مجلس در استان، افزود: ۱۳۶ نفر برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه استان قزوین تایید صلاحیت شده بودند که با انصراف ۵۲ نفر، شمار نامزدهای استان به ۸۷ نفر کاهش یافت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز