پوشش امدادی ۲۰ حادثه توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان قزوین

۱۳۹۸/۱۲/۰۸ - ۱۳:۴۵:۵۱
کد خبر: ۹۷۰۳۹۱
پوشش امدادی ۲۰ حادثه توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان قزوین
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین از امدادرسانی به 704 حادثه دیده در 48 ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش برنا از قزوین ، دکتر حسن آصفی با بیان اینکه در طول 48 ساعت گذشته، پوشش امدادی 20 مورد حادثه توسط امدادگران این جمعیت انجام شده است افزود: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر این استان اقدام به امدادرسانی به 704 حادثه دیده کردند.

 

وی در ادامه به حوادث تحت پوشش جمعیت هلال احمر استان در 48 ساعته گذشته اشاره و خاطر نشان کرد: در این بازه زمانی حوادث جاده ای، سیل و آبگرفتگی، برف و کولاک و ریزش آوار، 7 مورد عملیات رها سازی صورت گرفت و نیز 21 مصدوم در پی داشت  که توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان  7 نفر به مراکز درمانی منتقل  و 2 نفر سرپایی درمان شدند .

 

آصفی یاد آور شد: بارش باران و برف در استان علاوه بر اینکه سبب شادمانی مردم شد باعث ایجاد برخی مشکلات از جمله آب گرفتگی منازل برخی از شهروندان شد که در 48 ساعت گذشته نیاز به امدادرسانی بیشتری احساس شد به همین دلیل جمعیت هلال احمر استان به یاری شهروندان شتافته و اقدامات لازم را انجام دادند.

 

وی افزود: تخلیه آب از 25 واحد مسکونی در روستاهای اک شهرستان تاکستان ، روستاهای شنبرک و شهرستانک از توابع شهرستان بوئین زهرا و روستاهای شهرستان آوج و شهر معلم کلایه در الموت شرقی از جمله این اقدامات بود.

 

آصفی به شاخص ترین حادثه در 48 ساعت گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در برخورد زنجیره ای بیش از ۵۰ خودروی سبک و سنگین با یکدیگر در اتوبان تاکستان-زنجان ،حد فاصل سه راهی ضیاء آباد - ابهر بر اثر وقوع برف و کولاک شدید، عوامل عملیاتی جمعیت هلال احمر ضمن رها سازی ۳۰ خودرو از برف و کولاک، ۲ نفر از مصدومین حادثه را پس از رها سازی توسط ابزارهای تخصصی نجات، به  مراکز درمانی منتقل نمودند.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان افزود: امروز صبح نیز درحادثه برخورد ماکسیما، پژو 405 و تریلی که در کیلومتر 25 اتوبان قزوین-زنجان بعد از پل دولت آباد به وقوع پیوست نجاتگران جمعیت هلال احمر نسبت به امدادرسانی به حادثه دیدگان اقدام کردند که متاسفانه این حادثه 3 فوتی در برداشت و 2 نفر مصدوم که توسط امدادگران این جمعیت امدادرسانی شدند.

 

نظر شما