کارآفرین برتر استان قزوین:

حمایت از زنان، آنها را وارد بازار کار می کند

۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۲۱:۱۰:۱۱
کد خبر: ۹۷۲۴۵۹
حمایت از زنان، آنها را وارد بازار کار می کند
به گفته یک بانوی کارآفرین، حمایت از زنان می تواند، وضعیت خوب اقتصادی را برای استان قزوین رقم بزند.

یک بانوی کارآفرین و هنرمند در گفت و گو با برنا گفت: در حال حاضر وضعیت کار ترمه خوب است، چون یک کار سنتی است که در همه خانه ها مورد استفاه قرار می گیرد و حتی در سفره هفت سین نیز به کار می رود.

اشرف حاتمی ادامه داد: ترمه یک کار اصیل و ماندگار است که تا سالها به عنوان یک کار هنری عمر می کند بنابراین شاید نوسانات قیمت روی آن تاثیر بگذارد اما باعث گوشه گیری این هنر نمی شود.

وی افزود: این یک هنر اصیل است که می توان به راحتی گسترش داد و از آن درآمدزایی کرد. حتی سازمان های دولتی نیز اگر در مراسمات خود از این صنعت دستی برای هدیه استفاده کنند کمک شایانی به هنرمندان این رشته خواهند کرد.

حاتمی بیان کرد: در سال 1391 من به عنوان کارآفرین نمونه انتخاب شدم و تا به امروز که با شما صحبت می کنم بیش از 280 هنرجو را آموزش داده ام. اغلب سعی می کنم با افراد کم توان و زنان سرپرست خانوار کار کنم و به آنها این کار را آموزش بدهم.

این کار آفرین گفت: با وجود اینکه در حال حاضر قدرت خرید مردم کم است ما نیز سعی می کنیم با هنرجویان و یا خریداران ترمه کنار بیاییم تا بتوانیم این کار را گسترش بدهیم و زنده نگه داریم.

حاتمی بیان کرد: علاوه بر این ما به دنبال تاسیس یک مجتمع تولید صنایع دستی هستیم تا  یک مجموعه از کارگاه های هنری در کنار هنرمندان را داشته باشیم.

وی درخصوص ضرورت حمایت ارگان های مربوطه گفت: . این کار علاوه براینکه باعث به کار افتادن چرخ اقتصاد استان می شود می تواند نیمی از جمعیت قزوین را نیز که زنان تشکیل می دهند تشویق به کار کند. بنابراین اگر حمایت های بیشتری صورت بگیرد قطعا شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود.

حاتمی افزود: همچنین کسانی که مدرک این رشته هنری را می گیرند زیر نظر سازمان صنایع دستی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

وی در خصوص تشخیص ترمه اصل از بدل گفت: خیلی ها که وارد این کار شدند ترمه را با تکه نخ های پلی استر و پلاستیک بافتند. برای اطمینان از اصل بودن ترمه، یکی از نخ های ابریشم ترمه را بسوزانید، اگر مانند پشم سوخت و خاکستر شد به اصل بودن آن اطمینان کنید. ترمه سال های سال می تواند عمر کند اما دو چیزی که می تواند آنرا از بین ببرد گچ و آب دهان است بنابراین با این دو نیز می توان اصل بودن آنرا امتحان کرد. همچنین ترمه اصل سنگین تر از سایر جنس هایی که به اسم ترمه اصل به فروش می رسد.

حاتمی در پایان گفت: طی سال هایی که در این کار بودم فعالیت زیادی در خارج از کشور داشتم و شاهد استقبال مردم سایر کشورها نیز بودم. کار ترمه و همه صنایع دستی مانند سرمه دوزی، قالیبافی و غیره که دستی نیز بر آنها داشتم بسیار ارزشمند است. مخصوصا اینکه باعث ایجاد اشتغال برای زنان می شود و به راحتی می توان آنرا در خانه انجام داد. بنابراین توصیه می کنم جدا از درآمدزایی و برای داشتن یک روحیه خوب یکی از این رشته های صنایع دستی را دنبال کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز