رئیس انجمن علوم پرتونگاری ایران:

پرتوکاران، محروم ترین قشر درمان هستند

۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۱۵:۰۶:۲۶
کد خبر: ۹۷۹۶۲۶
پرتوکاران، محروم ترین قشر درمان هستند
رئیس انجمن علوم پرتونگاری ایران از عدم توجه مسئولین به پرتوکاران شاغل در بخش های تصویربرداری گله کرد.

مرتضی افراه، رئیس انجمن علوم پرتونگاری ایران در گفت و گو با خبرنگار برنا گفت: نظر به شیوع ویروس کرونا و تلاش بی وقفه کادر درمان در کنترل و درمان بیماران، پرسنل پرتوکار شاغل در بخش های تصویربرداری بواسطه مهمترین راه تشخیصی این بیماری، در خط اول مواجهه با این بیماری می باشند.

 

وی افزود: در این ایام وزارت بهداشت اقداماتی برای پرسنل درمان انجام داده است که متاسفانه پرتونگاران شاغل در مراکز درمانی بواسطه نداشتن اداره تخصصی در وزارتخانه، محروم ترین قشر درمان هستند. 

 

افرا برخی از مشکلات پرتونگاران را اینگونه برشمرد: وسایل و تجهیزات در مواجهه با بیماران در اختیار کلیه کادر درمان قرار گرفته است اما برای پرتوکاران کمترین مقدار و حتی بعضی مراکز اصلا تدارک دیده نشده است.

 

این مسئول ادامه داد: در بسیاری از استانهای کشور ، مبالغی بعنوان هدیه به کادر درمان پرداخت شده است که سهم پرتوکاران در مقایسه با سایر کارکنان درمانی بسیار ناچیز و قابل تأمّل بوده است.

 

وی همچنین گفت: پرتونگاران با پذیرش خطرات اشعه ایکس ایثارگران دائمی عرصه سلامت هستند و امروز با بروز این بحران بیش از پیش با خطرات جانی خود مواجه هستند.مبتلا شدن عده کثیری از همکاران  نشان از میزان درگیری این قشر با خطر بیماری کرونا دارد.

 

رئیس انجمن علوم پرتونگاری ایران بیان کرد: خبر استخدام 10 هزار نیرو در خبرگزاری ها منعکس شده است و متاسفانه علیرغم نیاز شدید به نیروهای جوان و پرانرژی در این ایام سخت هیچ اشاره ای به استخدام پرتوکاران نشده است.

 

افراه در پایان گفت: بخشنامه وزارت مبنی بر اعطای امتیاز برای پرسنل و دانشجویان کادر درمان  بدون ذکر نامی از پرسنل پرتوکار به مراکز ابلاغ شده است، سزاوار نیست پرسنلی که در صف اول مواجهه با بیماران و با ریسک بالای مخاطرات این بیماری قرار دارند زیرمجموعه ی  کادر درمان محسوب نگردند.

خبرنگار_سمیه بابائی

 

نظر شما