مدیر کل امور روستایی استانداری قزوین:

نکات ابلاغی توسط دهیاران در پاکسازی و ضدعفونی روستاها رعایت شود

۱۳۹۹/۰۱/۰۵ - ۱۵:۵۲:۴۰
کد خبر: ۹۸۰۸۶۹
نکات ابلاغی توسط دهیاران در پاکسازی و ضدعفونی روستاها رعایت شود
مدیر کل امور روستایی استانداری قزوین گفت: ‍دهیاران در پاکسازی و ضدعفونی روستاها به نکات ابلاغی توسط کمیته بهداشت محیط ستاد مبارزه با ویروس کرونا توجه نمایند.

به گزارش برنا از قزوین، اکرم نجفی مدیر کل امور روستایی و شوراها ضمن اشاره به نکات مهمی که در جلسه کمیته بهداشت محیط ستاد مبارزه با ویروس کرونا مورخ چهارم فروردین ماه ۹۹ اعلام شد، از ابلاغ دستورالعمل مربوطه برای دهیاری ها خبر داد.


وی در این خصوص گفت: عملیات گندزدایی روستاها صرفاً با آموزش و نظارت کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای صورت پذیرد، از پاشش ماده گندزدا روی عابر بانک‌ها اکیداً خودداری گردد و همچنین دهیاران دقت داشته باشند که نیازی به گندزدایی سطح معابر و خیابان‌ها نمی باشد.


کلیه افرادی که در گندزدایی دخالت دارند الزاماً مجهز به ماسک و دستکش و ضرورتاً لباس یا کاور از جنس نایلون و پلاستیک باشند.


وی در ادامه محل های مدنظر برای گندزدایی در روستاها را برشمرد که عبارتند از: اطراف سطل‌های زباله، خودروهای حمل پسماند، سطل های نگهداری و حمل پسماند، اطراف ورودی و محوطه بیرونی و مراکز بهداشتی و درمانی، ورودی مغازه ها و واحدهای صنفی، ورودی و محل‌های تجمع تفرجگاه‌ها و یا توقفگاه های بین راهی، ورودی و محوطه اماکن متبرکه و مساجد زیارتگاه ها، مراکز ورزشی و هنری، دستگاه های عابر بانک ورودی بانک ها، پارک‌ها (صندلی‌ها، وسایل بازی، وسایل ورزشی و سرویس های بهداشتی) پمپ بنزین ها، سرویس های بهداشتی عمومی کشتارگاه ها و دامداری‌ها، ورودی و محوطه بازار های فصلی و دائمی، ورودی ادارات و دفاتر دهیاری‌ها و شوراها، ورودی و محوطه ترمینال های بین شهری و روستایی.


نجفی در ادامه افزود: مناسب ترین و اقتصادی ترین ماده گندزای محیطی ترکیبات هیپوکلرید سدیم می باشد که نحوه تهیه و استفاده از محلول گندزدای محیطی، تواتر زمانی و واحد متوالی گندزدایی نیز طی دستورالعملی به کلیه واحدهای تابعه ابلاغ گردیده است.


مدیرکل امور روستایی و شوراها در پایان ضمن قدردانی از تلاشهای دهیاران در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، از آنان خواست به منظور ساماندهی اقدامات و کسب موفقیت بیشتر در مقابله با بیماری کرونا و همچنین جلوگیری از آسیب های زیست محیطی آتی، نسبت به رعایت نکات ایمنی و بهداشتی ابلاغی توسط مدیریت بحران استان توجه نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز