استاندار قزوین:

استان قزوین آماده اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی است

۱۳۹۹/۰۱/۰۷ - ۱۷:۲۶:۳۲
کد خبر: ۹۸۱۴۴۶
استاندار قزوین در نشست ویدئو کنفرانسی با وزیر کشور گفت: برای اجرای طرح کشوری فاصله گذاری اجتماعی و اعمال محدودیت های بیشتر در کاهش شیوع ویروس کرونا آمادگی کامل داریم.

به گزارش برنا از قزوین، نشست ویدئو کنفرانسی رحمانی فضلی، وزیر کشور با استانداران، دادستان‌های مراکز استان‌ها، فرماندهان ناجای سراسر کشور با محوریت تشریح و بیان اقدامات ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان‌ها و نیز آمادگی برای اجرای محدودیت‌های بیشتر در مسافرت‌های برون شهری چهارشنبه شب در سالن استانداری قزوین برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا و اقدامات پیشگیرانه در استان اظهار داشت: در شرایط کنونی گاهی اوقات برای تأمین سلامت مردم مجبور هستیم تصمیماتی بگیریم که می‌تواند پیامدهایی داشته و مخالف هم داشته باشد اما هدف کاهش مشکلات شیوع ویروس کرونا و روند کاهشی این بیماری است.

وی افزود: خوشبختانه مدیریت‌های اعمال شده و هماهنگی مؤثری که بین دستگاه‌های اجرایی وجود دارد موجب شده شاهد کاهش نگرانی‌ها در این بخش باشیم و این روند همچنان ادامه دارد.

استاندار قزوین یادآور شد: استان قزوین به دلیل قرار گرفتن در محور مواصلاتی حدود ۱۱ استان کشور می‌توانست آلوده‌ترین منطقه کشور باشد اما با اتخاذ تصمیمات مناسب و به موقع توانستیم بحران کمتری داشته باشیم.

وی اظهار داشت: اکثر استان‌های همسایه قزوین در شرایط قرمز قرار دارند و اگر مردم همراهی نکنند ما نیز در شرایط بحرانی‌تر قرار می‌گیریم که امیدواریم مردم در منزل بمانند و بهداشت فردی را جدی بگیرند.

استاندار قزوین در خصوص تصمیمات جدیدی که با پیشنهاد وزارت کشور و وزارت بهداشت در روزهای آینده با ابلاغ رئیس جمهور اجرایی خواهد شد نیز گفت: در استان قزوین آماده اجرای این طرح هستیم تا بیماری کرونا زودتر از زمان پیش بینی شده از استان رخت بر بندد و از بحران عبور کنیم.

جمالی پور بیان کرد: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی که ممنوعیت سفرها با شدت بیشتری اعمال خواهد شد می‌تواند به کاهش مشکلات بیماری کمک کرده و حلقه انتقال بیماری را قطع کند.

وی افزود: در استان قزوین از ۱۵ اسفند ماه به دلیلی شرایط ایجاد تصمیمات جدی و سخت گیرانه گرفتیم که از بحران بیشتر جلوگیری کرد و امیدواریم بتوانیم روند بیماری را کاهش دهیم.

استاندار قزوین از وزیر کشور خواست با تبیین اهداف این طرح از طریق رسانه ملی زمینه همراهی و مشارکت مردم در اجرای آن را تسریع کند.

در این نشست وزیر کشور ضمن ارتباط با همه استانداران کشور و شنیدن پیشنهاد آنها از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و اعمال محدودیت‌های مسافرتی شدید تر در روزهای آینده خبر داد که با دستور رئیس جمهور ابلاغ خواهد شد.

رحمانی فضلی از استانداران خواست ضمن تبیین اهداف طرح در استان‌ها به صورت محلی تصمیم گرفته و طرح را عملیاتی کنند.

در این نشست معاون سیاسی امنیتی استاندار، دادستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداران و فرمانده انتظامی استان قزوین نیز حضور داشتند.

 

نظر شما