استاندار قم تاکید کرد

طرح های پژوهشی قم نوآورانه باشد

۱۳۹۹/۰۴/۰۶ - ۱۳:۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۰۲۰۴۱۴
طرح های پژوهشی قم نوآورانه باشد
استاندار قم با تاکید بر توجه به نیازهای بازار در فعالیت های پژوهشی استان گفت: استفاده از فناوری و نوآوری در تولیدات دانش بنیان و طرح های پژوهشی قم ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان که در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزارشد، با اشاره به اهمیت مباحث محوری در حوزه های علمی، اظهار داشت: در کنار آموزش و پژوهش در مراکز علمی، توجه به نیازهای بازار و استفاده از فناوری و نوآروی در تولیدات دانش بنیان، اصلی همیشگی است که باید در برش استانی طرح ها مد نظر قرار گیرد.

استاندار قم اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد:‌ طرح توجیهی گسترش و توسعه دانشگاه ها و افزودن رشته های تحصیلی بنا بر نیازهای جامعه شکل می گیرد و از این رو ضروری است ارزیابی دانشگاه های استان در راستای دستیابی به اهداف تعیین شده به طور مرتب صورت پذیرد.

سرمست با تاکید بر لزوم تقویت دفتر ارتباط دانشگاه ها و استانداری، افزود: استادان و محققان دانشگاهی از این ظرفیت استفاده کنند تا با ارتباطی دوسویه و ذیل اهداف کارگروه های 9 گانه به اهداف تبیین شده ارتباط صنعت و دانشگاه برسیم.

وی گفت: در ارائه طرح های پژوهشی در حوزه گردشگری باید محدوده، قلمرو و اهداف طرح با جزئیات مشخص و مطابق با برش استانی بیان شود تا آن را برای بررسی و تصویب در کارگروه های استانی مطرح کنیم.

استاندار قم همچنین با بیان اهتمام مدیریت استان بر پیگیری مصوبه ها تا حصول نتایج مدنظر، ادامه داد:‌ هرگونه مانعی در مسیر اجرایی شدن مصوبه ها از طریق دبیرخانه بررسی و برای رفع آن اقدام شود.

 وی خاطر نشان کرد : علم، فناروی و نوآوری از مباحث مهمی است که باید مورد بررسی و چالش های کارشناسی متخصصان دانشگاهی قرار گیرد تا در زمینه راهکارهای توسعه کمی و کیفی مراکز علمی و دانشگاهی استان بسترهای لازم ایجاد شود.

 در این جلسه سامانه نیازسنجی آموزش فنی و حرفه ای استان نیز رونمایی شد که در راستای آموزش های کاربردی متناسب با نیاز جامعه و بازار کاربرد دارد و توسط متخصصان بومی استان طراحی شده و به گفته طراح این محصول قابلیت مطرح شدن در سطح ملی را دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز