دختران برتر و نمونه قم تجلیل شدند

۱۳۹۹/۰۴/۰۶ - ۱۴:۲۶:۵۱
کد خبر: ۱۰۲۰۴۵۲
دختران برتر و نمونه قم تجلیل شدند
همزمان با سومین روز از دهه کرامت آیین جشن میلاد حضرت معصومه (س) و چهارمین جشنواره تجلیل از دختران برتر و نمونه قم موسوم به شمیم ریحان روز پنج شنبه با حضور بهرام سرمست استاندار قم در تالار کرامت استانداری قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در این آیین با بیان اینکه این همایش از سال ۹۶ آغاز شده است اظهار داشت: شیوه انتخاب دختران نمونه در دوره های گذشته این مراسم از طریق نامه نگاری با دستگاه های مختلف انجام می شد، و دستگاه ها نیز با توجه به شناختی که داشتند، دختران نمونه را برای تجلیل شدن به استانداری معرفی می کردند.

صدیقه صدیق تقی زاده بیان داشت: امسال شیوه انتخاب دختران نمونه قم تغییر پیدا کرد، و علاوه بر اینکه از دستگاه ها استفاده شد، یک فراخوان عمومی نیز از طریق پیام رسان های مختلف صورت گرفت تا دختران علاقمند به شرکت در این جشنواره مستندات، رزومه و پیشینه کاری و تحصیلی خود را ارسال کنند.

تقی زاده گفت: دختر نمونه بانوی کار آفرین، دختر نمونه ورزشکار، دختر نمونه دانشجو، دختر نمونه فعال اجتماعی، دختر نمونه هنری، دختر نمونه رسانه ای، دختر نمونه روستایی، دختر نمونه پژوهشگر، دختر نمونه بسیجی، دختر نمونه گردشگری، دختر نمونه معلول با توانمندی های خاص، دختر نمونه فعال هلال احمر و دختر نمونه فرزند شهید با دستاوردهای خاص از جمله ۱۵ رشته در نظر گرفته شده برای این جشنواره بود.

وی با بیان اینکه هیات داورانی نیز از بین جوانان نخبه قم برای بررسی سوابق انتخاب شد افزود: از بین ۷۰ رزومه ارسال شده به دبیرخانه ۱۴ مورد به عنوان برتر شناخته شدند.

تقی زاده یادآور شد: در نخستین دوره این جشنواره ۱۰ دختر و در دومین و سومین دوره آن نیز به ترتیب ۱۳ و ۱۱ دختر به عنوان نمونه برگزیده شده بودند.

مدیرکل بانوان استانداری در بخش دیگری از سخنان خود حضرت معصومه را نماد عزت و عظمت و بزرگی جایگاه زن در اندیشه دینی و مکتب اهل بیت عنوان کرد و گفت: آن حضرت علاوه بر برخورداری از مراتب علمی و فضل فردی در صحنه های اجتماعی نیز حصور بسیار موثر و تاثیرگذاری داشت.

وی بیان کرد: روز دختر یک حرکت نمادین برای گوشزد کردن شخصیت حضرت معصومه و ترویج ابعاد زندگانی آن حضرت و الگو سازی در میان بانوان و دختران جامعه است.

نظر شما