فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم:

زندگی شهدا باید نوشته شود / از فرصت کنگره شهدا باید استفاده کرد

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۳:۳۳:۲۵
کد خبر: ۱۰۲۰۸۷۹
زندگی شهدا باید نوشته شود / از فرصت کنگره شهدا باید استفاده کرد
فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم را مرکز انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: باید زندگانی و شیوه و اثر شهدا نوشته شود چراکه آنها همه هستی خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی و اصل مترقی ولایت فقیه فدا کردند و به همین جهت باید از فرصت های پیش رو نهایت استفاده را داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سردار محمد شاهچراغی در آیین رونمایی از «نشان و سند هویت بصری کنگره ملی شهدای استان قم» که امروز در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، با بیان اینکه شهدا نماد و علم شرافت و عزت و بزرگی مردم هستند، اظهار داشت: با وجود این که ما سال های سال از جسم فیزیکی آنها دور هستیم اما وجود نورانی آن همچنان حس می‌ شود.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: مصادیق فراوانی برای اثبات این ادعا برای کسانی که شاید به واسطه فتنه های دنیوی دچار تردید شوند، وجود دارد و امروز این جلسه متعلق به کسانی است که در روزگاری در شرایط سخت برای دفاع از مکتب قرآن پابه عرصه جهاد و ایثار گذاشتند.

وی ضمن تجلیل از شهید زین الدین به عنوان بزرگ شهدای استان قم یادآور شد: شهدا موجب زینت هستند و هریک از آنها همچون شهید زین الدین از کاسب و کارمند و کشاورز و کارگر و روحانی هرکدام در این مسیر قدم برمی دارد، این خصلت های خوب الهی در او متجلی شده که قابل بهره برداری است.

شاهچراغی با تأکید بر این که در قم ما شهدای فراوانی داریم که زندگانی هر کدام می‌ تواند در یک جامعه و محیط فرهنگی اثر گذار باشد، گفت: برای به تصویر کشیدن این خصلت ها، نیازمند به تلاش هستیم که این تلاش ها در قالب کنگره ها بروز می‌ کند و قم اولین استانی است که اولین کنگره را برگزار کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: قریب به 25 سال از برگزاری اولین کنگره گذشته و در آن زمان خیلی شرایط استفاده از فناوری های این روزها فراهم نبود ولی امروز این شرایط بهتر از گذشته فراهم است و ستاد کنگره ها به تعبیر کلام رهبر معظم انقلاب برای این که مجددا بتواند این ویژگی ها و خصلت ها و شیوه و سبک زندگی را احیا کند، راهی جز استفاده از هنر ندارد.

رئیس کنگره شهدای استان قم عنوان کرد: قم از ظرفیت بی نظیری در عرصه هنر برخوردار است و نه تنها ارشاد بلکه سایر سازمان ها علی رغم همه مشکلات، شرایط و بسترها را برای برگزاری کنگره فراهم کرده اند ولی نیازمند عزم جدی و تلاش همه دستگاه ها و گروه های مردمی هستیم.

وی با بیان این که نقش اساسی را در گسترش و سرعت و دقت و زیبایی کنگره شهدا، مردم ایفا می‌ کنند، گفت: در چند استانی که من بودم در حوزه نیروی انسانی، قم کم نظیر ترین و شاید بی نظیرترین استان بوده است که از جمله آنها می‌ توان به حوزه روحانیت به عنوان ظرفیتی بزرگ اشاره کرد.

سردار شاهچراغی افزود: مسأله مهم در کنگره، ورود به عرصه های مهم و محتوایی است و رهبر معظم انقلاب نیز به غنای برنامه ها و تولیدات و آثار تأکید فراوانی دارد و از این رو نیازمند کارهای فاخری هستیم و این انتقاد به قم وارد است که چرا در بین این همه شهدا و این تعداد آثار مکتوب، اثری جامع که مورد عنایت قرار بگیرد و به دفعات چاپ شود وجود نداشته باشد؟

رئیس کنگره شهدای استان قم در ادامه قم را مرکز انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: باید زندگانی و شیوه و اثر شهدا نوشته شود چراکه آنها همه هستی خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی و اصل مترقی ولایت فقیه فدا کردند و به همین جهت باید از فرصت های پیش رو نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به این که به فرموده رهبر معظم انقلاب بتوانیم به تولیدات فاخر در این کنگره برسیم و به دلیل مسائل مربوط به کرونا نتوانستیم کار چندانی انجام بدهیم، احتمالا زمان کنگره از آبان ماه به زمان دیگری تأخیر خواهد افتاد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز