یادداشت/

ماجرای پارک سالاریه در انتظار باغ فدک قم

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۰:۰۲:۳۳
کد خبر: ۱۰۲۶۳۱۱
ماجرای پارک سالاریه در انتظار باغ فدک قم
پس از اینکه نوستالژی پارک سالاریه قم را سودجویان به بهانه های واهی از بین بردند، حال چشم طمع به سمت باغ فدک دوخته اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم،  آیا تاریخ صدر اسلام با مصادره و قلع و قمع  بیش از 1000 اصله درختِ 20 ساله در بوستان فدک شهر قم تکرار می شود؟

در سکوت ارگانها و دستگاه ای مسئول، استانداری، دادگستری، شورای شهر، شهرداری و منابع طبیعی، بوستان فدک به عنوان یکی از بوستان های فراشهری و نزدیک ترین  کمپ اسکان به حرم کریمه اهل بیت (س) که در مسیر شاه راه مواصلاتی شمال-جنوب و شرق به غرب  کشور قرار گرفته در معرض نابودی است.

خبرهایی مبنی بر حکم قلع و قمع بیش از 20 هزار متر مربع از فضای سبز بوستان فدک به گوش می رسد. حکمی که توسط دادگستری قم قطعی شده و به زودی اجرا خواهد شد. این درحالی است که هزینه ایجاد هر متر مربع بوستان شهری در حال حاضر بیش از 600 هزار تومان است و این بدان معناست که برای احداث همینقدر بوستان شهری باید بیش از 120 میلیارد ریال هزینه شود.

حال با توجه آموزه های دینی و قرآنی که عذاب الهی را برای قطع کنندگان درختان وعده داده و همینطور متن صریح قانون حفظ و گسترش فضای سبز ، دستگاه قضایی چگونه حکم به قلع و قمع این درختان داده است؟

هزینه نگهدای از فضای سبز این بوستان در 20 سال گذشته چقدر بوده ؟ چه بلایی بر سر درختان انار، نارون، زیتون و کاج این بوستان خواهد آمد؟

این خسارت سنگین و جبران ناپذیر چگونه جبران خواهد شد؟ آیا نمی شود این زمین با عرصه دیگری معاوضه شود تا از آسیب به محیط زیست ، اموال عمومی و تشویش اذهان مردم جلوگیری شود؟

 شهروندان قمی و به خصوص ساکنین منطقه پر تراکم 3 شهرداری با کمبود فضای سبز چگونه زندگانی خود را به سر خواهند برد؟ تا چه زمانی شاهد این دست اتفاقات نظیر باغ سالاریه  ،باغ فدک و ... در شهری که پیشرو در انقلاب و مرکزیت جهان تشیع است خواهیم بود؟

منتظر ورود دادستانی و پاسخگویی دستگاه ها و ارگانهای مسئول هستیم !!!

نظر شما