تشکیل ستاد هماهنگی امور خیریه در اوقاف قم

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۱۴:۲۲:۲۸
کد خبر: ۱۰۳۳۱۲۱
تشکیل ستاد هماهنگی امور خیریه در اوقاف قم
دبیر ستاد هماهنگی امور خیریه اوقاف استان قم گفت: این ستاد بر اساس بخشنامه جدید سازمان اوقاف تشکیل شده و هدف از آن، تسهیل و جهت‌دهی به امور خیریه است.

 به گزارش خبرگزاری برنا از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام سید نورالدین صمدانی با اشاره به تشکیل ستاد امور خیریه استان قم اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های سازمان اوقاف، ترویج سنت حسنه وقف و امور خیریه است.

وی افزود: با هدف هم افزایی در جذب خیرات و خدمت‌رسانی بیشتر و هدفمندتر به نیازمندان، ستاد هماهنگی امور خیریه اوقاف استان قم تشکیل شده است.

دبیر این ستاد با بیان اینکه کمک‌رسانی به نیازمندان باید با رعایت عزت و کرامت انسانی آنها صورت بگیرد گفت: این ستاد، فعالیت‌های متمرکزی را در این راستا شروع کرده و در چند محور به جذب خیرین می‌پردازد.

وی ادامه داد: از جمله این محورها می‌توان به تسهیل ازدواج جوانان و ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تهیه جهیزیه در قالب طرح پیوند آسمانی، خدمات دهی به بیماران نیازمندان، حمایت و مراقبت از ایتام و افراد بی سرپرست و بد سرپرست با رویکرد توانمندسازی این افراد، خدمات‌دهی و کمک به آسیب‌دیدگان از بلایای طبیعی و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد بر اساس دستورالعمل‌های موجود اشاره کرد.

صمدانی خاطرنشان کرد: مساعدت‌های صورت گرفته یا به صورت فردی هستند و یا به صورت گروهی که در مورد دوم می‌توان به کمک‌های ارائه شده به مراکز نگهداری از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست اشاره کرد.

دبیر ستاد هماهنگی امور خیریه اوقاف استان قم با بیان اینکه این ستاد به صورت کاملا مردمی فعالیت خود را پی خواهد گرفت عنوان کرد: به هیچ وجه به دنبال تصدی‌گری در امور اجرایی نیستیم بلکه تنها نظارت و جهت‌دهی به امور مد نظر قرار دارد.

وی با بیان اینکه تشکیل این ستاد بر اساس بخشنامه جدید سازمان اوقاف و امور خیریه صورت گرفته است گفت: ستاد مذکور در قالب شوراهای تخصصی فعالیت می‌کند و هر شورا در حقیقت کارگروهی ویژه برای مجموعه‌ای از کارهای خیریه به شمار می‌رود البته هیچ محدودیتی برای حذب کمک‌های خیریه وجود ندارد و افراد می‌توانند در هر قالب و با هر میزان کمک، به شورای تخصصی مربوطه مراجعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز