امام جمعه قم:

آمریکا مخالف سرسخت روابط ایران و عراق است

۱۳۹۹/۰۵/۰۳ - ۱۳:۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۰۳۳۸۱۱
آمریکا مخالف سرسخت روابط ایران و عراق است
سعیدی با اشاره به روابط ایران و عراق گفت: بدون شک ارتباط این دو کشور مخالفانی نیز دارد که از جمله آنها آمریکا است که به قول امام راحل و مقام معظم رهبری آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد گفت: درست است خداوند با کفار متجاوز برخورد دارند، اما باید بدانیم که در این عالم سنت های دیگری هم جریان دارد که یکی از آنها شکست دادن انسان های مغرور است.

امام جمعه قم تصریح کرد: 5 مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی است که به امامت مرحوم آیت الله طالقانی اقامه شد و پس از آن هم این سنت محمدی گسترش یافت، در واقع این روز یوم الشکر است که نماز جمعه با نقش بی بدیل خود در تحکیم اقتدار و وحدت ملی تاسیس شد.

وی گفت: از مجاهدین و مبارزین در این راه و خادمان نماز جمعه که زحمت برگزاری و برقراری این فریضه الهی را می کنند یاد می کنیم و یادشان را گرامی می داریم.

سعیدی همچنین به حمله منافقین به ایران اشاره کرد و گفت: منافقین با این حمله خباثت خود را به دنیا نشان دادند و هموطنان را به شهادت رساندند.

وی همچنین به سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان در دوران جریان کربلا جریان را دیدند و بسیار سختی کشیدند.

امام جمعه قم گفت: هشتم مرداد سالروز رحلت آیت الله مشکینی امام جمعه قم و رئیس مجلس خبرگان رهبری است که مقام معظم رهبری در وصف ایشان فرمودند که آیت الله مشکینی در دوران طاغوت جزو پیشگامان نهضت اسلامی و جزو دوران اسلامی جزو مجاهدان واقعی و معلم اخلاص بودند.

سعیدی همچنین به روز عرفه اشاره کرد و گفت: این روز به عنوان روز نیایش معروف است و روز شناخت و ادراک آفریدگار است، این روز یکی از روزهای خاص خداوند است و ایام الله است و راز و نیاز با خداوند و زیارت امام حسین(ع) و دعا برای فرج امام عصر(عج) بسیار سفارش شده است.

وی در ادامه به دیدار نخست وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: این دیدار در شرایط خاص کنونی نشانگر اهمیت های خاصی و میزان تاثیر برادری و دوستی ایران و عراق است.

امام جمعه قم تصریح کرد: نقش محوری مرجعیت آیت الله سیستانی و حشد الشعبی تضمین کننده استقلال و پیشرفت این کشور است، نخست وزیر عراق نشان داده که به گسترش مناسبات با ایران علاقه مند است و بازگشایی بیشتر گذرگاه های مرزی گام مثبت در این راستا است.

سعیدی گفت: بدون شک ارتباط این دو کشور مخالفانی نیز دارد که از جمله آنها آمریکا است که به قول امام راحل و مقام معظم رهبری آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی گفت: پیشرفت مقاومت فعال چاره کار در برابر آمریکا است و باید بداند که در برابر هر اقدامی که انجام می دهد باید منتظر انتقام سخت مومنان باشد.

امام جمعه قم گفت: ملت ایران و عراق هرگز ترور حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی را فراموش نمی کنند و رهبری نیز فرمودند که آنها مهمان شما را در خانه شما به شهادت رساندند و این موضوع کوچکی نیست و جمهوری اسلامی ایران قطعا ضربه متقابل را به آمریکایی ها خواهد زد.

سعیدی تصریح کرد: آنچه در این روابط دو جانبه بسیار با اهمیت است، منافع و مصالح و عزت و اقتدار منطقه ای و بهبود شرایط در عراق است و ایران خواهان عراقی مستقل است.

وی با اشاره به پیامد های ویروس کرونا گفت: این ویروس تا به حال به خود پیامدهای منفی و مثبتی داشته و تلفات جانی و اقتصادی و چالش و... داشته است اما این همه ماجرا نیست و چنانچه واقع بینانه نگاه شود، می بینیم که این ویروس باعث اتفاقات خوب هم شده از جمله همان موضوع که رهبری فرمودند که اگر بخواهیم می توانیم که به عنوان نمونه تمرین بهداشت و درمان در برابر جنگ بیولوژیکی بوده است.

امام جمعه قم گفت: گسترش روحیه انقلابی و اثبات مجدد قدرت جمهوری اسلامی در بسیج عمومی و استفاده از مشارکت عمومی در مدیریت بحران و... دستاورد دیگری بود که به اشکال مختلف شاهد آن بودیم.

سعیدی گفت: کرونا نشان داد نه تنها جمهوری اسلامی در زمینه بهداشت و درمان از کشورهای اروپایی عقب تر نیست، بلکه در بسیاری از موارد از آنها جلو نیز هست و در جریان مبارزه با این ویروس ثابت شد که اگر بخش تولید با روحیه انقلابی و عملکرد جهادی وارد کار شود و دولت به صورت جدی از تولید کنندگان حمایت کنند، هم رونق تولید و هم جهش تولید ایجاد می شود.

وی گفت: مهمترین موضوع بحث معنوی بود که بشر به کوچک بودن خود در برابر خداوند پی برد و پیوندها  به سوی خداوند بیشتر شد و همگان از آرم ها گذشته و به آرمان ها توجه کردند که زمینه ساز ظهور دولت امام عصر(عج) است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز