ازدواج از نگاه یک مرجع تقلید

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۰۶:۱۹:۵۲
کد خبر: ۱۰۳۳۹۵۴
ازدواج از نگاه یک مرجع تقلید
آیت الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان به مناسبت سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) در پیامی در مورد سبک زندگی و ازدواج توصیه هایی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، متن پیام  آیت الله علوی گرگانی به این شرح است:

قال علی علیه السلام من اتخذ قول الله دلیلا هدی الی التی هی اقوم

با تبریک و تهنیت سالروز ازدواج امیر المؤمنین علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها لازم میدانم نکاتی را خدمت جوانان، بانوان و ملت شریف ایران عرض کنم.

 

جامعه اسلامی ما در شرایط خاصی قرار دارد چرا که وجود مشکلات عدیده اقتصادی و فشار زندگی بر مردم موجب ترس و وحشت قشر کثیری از جوانان، بانوان و مردان جامعه ما نسبت به آینده خود شده است.

 

لکن آنچه که بیش از همه نمود دارد و موجب نگرانی می باشد تغییر فرهنگ زندگی عمومی و غلبه برخی باورهای غلط در جامعه است. تغییر روحیه قناعت به تجمل گرایی، روحیه گذشت به منفعت طلبی ، روحیه مسئولیت پذیری به بی مسئولیتی در قبال دیگران، کمتر شدن حیا و عفت عمومی، موجب تغییر در سبک زندگی مردم شده است.

 

غلبه تفکرات غرب‌زده بر تفکرات اسلامی و توجه مردم به نگرش های غلط به بهانه مدرنیزه شدن و دوری از سنت‌های اصیل اسلامی، کم رنگ شدن فرهنگ قرض در جامعه و جایگزینی آن با فرهنگ سودجویی، کم توجهی به بزرگترها مخصوصا پدر و مادر و بی توجهی به نصایح آنها در برخی موارد، همگی موجب بروز مشکلات و گرفتاریها شده است.

 

متأسفانه در سالهای نه چندان دور نیز شعار فرزند کمتر زندگی بهتر که برگرفته از همان فرهنگ مدرنیزه و غرب زدگی است، سبب کاهش فرزندآوری و ایجاد خطرات جدی برای جامعه در چشم انداز بلند مدت شده است.

قطعا تغییر سبک زندگی با دستور العمل و بخشنامه محقق نخواهد شد و نیازمند عزم و اراده ملی و مردمی می باشد.

 

اینجانب در آستانه سالروز ازدواج دو نور نیّر و پاک، حضرت امیر المؤمنین علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها به تمامی جوانان و بانوان، پدران و مادران توصیه می کنم با اراده جمعی و توکل بر خدا و با سرلوحه قراردادن دستورات اصیل اهل بیت علیهم السلام، به سنت‌های اصیل اسلامی بازگشت کنند و به خانواده‌های عزیز نیز توصیه می‌کنم ‌با کم کردن فشار توقعات بر جوانان و سبک گرفتن مهریه و کاستن از مراسمات پر زرق و برق و برنامه های غیر ضرور زمینه ازدواج جوانان را فراهم آورند و به جوانان عزیز نیز توصیه میکنم با صبوری و توکل بر خدا و اصلاح سبک زندگی بر تشکیل خانواده ای پر امید و مؤمنانه همت گمارده و با فرزند آوری صحیح و تربیت فرزندانی صالح آینده خود و جامعه را تضمین نمایند.

 

نظر شما