آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۱۱:۳۸:۵۰
کد خبر: ۱۰۵۳۷۴۷
آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه
سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه امروز با پیام تصویری آیت الله مکارم شیرازی در مراسمی در مدرسه دارالشفای قم آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیهآیت الله مکارم شیرازی در پیام تصویری در مراسم افتتاحیه سال جدید حوزه های علمیه در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفای قم گفت: اگر حوزه‌های علمیه نباشد اسلام تدریجا محو می شود.

این مرجع تقلید افزود: حوزه‌های علمیه میراث گرانبهای پیشینیان و سند افتخار شیعه است و همه طلاب و علما باید در حفظ و حراست آن کوشا باشند.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: در شرایط سخت کنونی باید تمامی شئون بهداشتی رعایت شود تا از شیوع هرچه بیشتر این بیماری جلوگیری کنیم.

این مرجع تقلید بر لزوم اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در کلاس‌ها و حوزه‌های علمیه تاکید کرد و افزود : با توجه به اینکه برگزاری کلاس‌های حضوری در حوزه‌های علمیه مقدم بر کلاس‌های مجازی است دستورالعمل‌های بهداشتی باید با دقت کامل در این کلاس‌ها رعایت شود.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: اگر بنا به ضرورت کلاس‌های حوزه به صورت مجازی برپا می شود باید نظم در این کلاس‌ها به دقت رصد و حفظ شود و طلاب نیز نسبت به حضور در این کلاس‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی همچنین بیان مسائل اخلاقی در حوزه‌های علمیه را یکی از محور‌های اصلی فعالیت‌های حوزه و مدارس علمیه دانست و گفت: طلاب حوزه‌های علمیه باید علاوه بر اهتمام جدی به یادگیری مسائل علمی و عقیدتی، در اخلاق و تقوا نیز مانند همیشه سرآمد و الگوی جامعه باشند.

گفتنی است: امسال حدود ۵۰ هزار طلبه در مدارس علمیه کشور مشغول به تحصیل علوم حوزوی می‌شوند.

نظر شما