مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد

ارسال محموله ۱۰ میلیارد ریالی هلال احمر قم به سیستان و بلوچستان

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۰۹:۲۳:۴۴
کد خبر: ۱۰۵۷۶۹۳
ارسال محموله ۱۰ میلیارد ریالی هلال احمر قم به سیستان و بلوچستان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم، خدمات سومین کاروان سلامت و اجرای طرح ملی نذر آب هلال احمر استان در مناطق محروم سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمدرضا بهرامی اظهار داشت: کاروان سلامت و اجرای طرح ملی نذر آب برای سومین سال متوالی در دهستان ابتر از توابع شهرستان ایرانشهر واقع در استان سیستان و بلوچستان مستقر شده و به ارائه خدمات درمانی، حمایتی، آموزشی، فرهنگی و اجرای نذر آب 3 با هدف تامین آب شرب سالم مناطق محروم و دچار خشکسالی با حضور خیرین و پزشکان داوطلبان این جمعیت خواهد پرداخت.

وی تصریح کرد: ارزش ریالی کالاهای اساسی و همچنین خدمات تخصصی ارائه شده در نخستین محموله اعزامی به سیستان و بلوچستان بیش از 10 میلیارد ریال است.

وی افزود: 30 نفر شامل پزشک، پیراپزشک، کارشناسان فرهنگی آموزشی و خیرین که از داوطلبان فعال جمعیت هلال احمر استان قم هستند این کاروان را همراهی می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم بیان داشت: در بخش درمانی این کاروان 20 پزشک متخصص و فوق تخصص در زمینه‌های ریه و بیماری‌های تنفسی، زنان و زایمان، اطفال، داخلی، آنکولوژی، گوش و حلق و بینی، 3 جراح دندانپزشک و همچنین دو نفر ماما، دو نفر پرستار و سه نفر دستیار دندانپزشک حضور دارند که به ویزیت رایگان بیماران می‌پردازند و همچنین بیماران آی سی یو نیز توسط فوق تخصص ریه خدمات درمانی رایگان دریافت خواهند کرد.

بهرامی ادامه داد: اهدای رایگان داروهای تخصصی به ارزش 500 میلیون ریال نیز از دیگر خدمات کاروان سلامت در این محور درمانی خواهد بود.

وی به محورهای حمایتی و معیشتی این کاروان اشاره کرد و گفت: توزیع 200 بسته کالای معیشتی، 300 بسته بهداشتی، 600 کیلو آرد، بیش از 1000 کیلو برنج، 11500 بطری آب معدنی، 2000 دست لباس کودک و بزرگسال، 1300 جفت کفش و کتانی و صندل، 700 دست لباس و وسایل ورزشی، 200 بسته لوازم‌التحریر، 200 عدد اسباب‌بازی‌های مختلف، 300 جلد کتاب و مواد آموزشی به مردم محروم دهستان ابتر اهدا خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم به بیماری‌های شایع در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: برگزاری سمینار و وبینار با موضوع شناخت و راه‌های مقابله با بیماری کرونا ویژه پزشکان و کادر درمانی ایرانشهر، آموزش آشنایی و مقابله با دیابت، بیماری‌های دهان و دندان، مالاریا و همچنین آموزش آَشنایی با تغذیه مناسب و جلوگیری از بیماری کم خونی از محورهای آموزشی این کاروان سلامت است.

بهرامی اجرای مسابقات نقاشی، ورزشی، قرآنی و خدمات روانشناسی ویژه کودکان و نوجوانان را از رویکردهای فرهنگی کاروان سلامت برشمرد.

وی در پایان با اشاره به اجرای طرح نذر آب 3 بیان داشت: با توجه به خشکسالی در منطقه سیستان و بلوچستان و اثرات تنش‌های آبی که هموطنان را متاثر کرده خیرین بر آن شدند تا با همت والای خود نسبت به کاهش این تاثرات اقدامات لازم در خصوص تامین تانکرهای آب، لوله‌کشی و یا تامین موتورخانه مرکزی روستاهای منطقه و یا احیای چاه و قنوات در صورت لزوم همکاری نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز