راه‌اندازی سامانه ارتباطات مردمی «گلسا»

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۰:۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۰۶۰۴۶۵
راه‌اندازی سامانه ارتباطات مردمی «گلسا»
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از راه‌اندازی سامانه ارتباطات مردمی "گلسا" در قم خبر داد و گفت: این سامانه ویژه پاسخگویی سؤالات شهروندان در حوزه حفظ و نگهداری از فضای سبز، گل و گیاه و گیاه‌پزشکی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، پیام جوادیان با اشاره بر اهمیت توسعه فضای سبز و تأثیر آن بر نشاط اجتماعی و امید افراد جامعه، اظهار کرد: امروزه در کشورهای توسعه‌یافته به توسعه فضای سبز و نگهداری از آن به‌عنوان عامل مؤثری در کیفیت و سلامت روان افراد جامعه توجه می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم مشارکت مردمی را عاملی تعیین‌کننده در حفظ و نگهداری فضای سبز دانست و افزود: باید به مشارکت مردمی در مدیریت شهری به‌عنوان یک ضرورت نگاه کنیم و این مشارکت در حفظ و نگهداری فضای سبز اهمیت و کارکرد بیشتری پیدا می‌کند.

جوادیان یکی از برنامه‌های سازمان را فرهنگ‌سازی برای نگهداری و پرورش گل‌های آپارتمانی عنوان و بیان کرد: زندگی آپارتمان‌نشینی و محرومیت از برخورداری از فضای سبز در منازل چالشی است که زندگی در عصر جدید با آن درگیر است.

وی از راه‌اندازی سامانه ارتباطات مردمی گلسا خبر داد و تصریح کرد: این سامانه پاسخگویی سؤالات شهروندان در حوزه حفظ و نگهداری از فضای سبز، گل و گیاه و گیاه‌پزشکی است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم نحو دسترسی شهروندان به پاسخ سؤالات خود را تشریح کرد و گفت: شهروندان می‌توانند سؤالات خود را در از سه روش، درگاه الکترونیکی سازمان در بخش خدمات به آدرس www.QOMparks.ir، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۳۹۷ و تلفن گویای ۳۷۸۳۸۰۸۹ مطرح کنند.

جوادیان فرهنگ‌سازی برای ارتقاء فرهنگ شهروندی را نیازمند آموزش و توجه مدیران دانست و تأکید کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم برنامه‌های جامعی را در جهت فرهنگ‌سازی در حوزه فضای سبز اجرا کرده و توجه لازم را به پیوست‌های فرهنگی این حوزه دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه استقبال شهروندان از برنامه‌های فرهنگی سازمان بسیار پرشور بوده و این مشارکت انگیزه مضاعفی برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در پایان شیوع ویروس کرونا و تغییرات ایجادشده در سبک زندگی مردم در جهان را موردبررسی قرارداد و خاطرنشان کرد: نگهداری و پرورش گل‌های آپارتمانی و زینتی با توجه به شرایط ایجادشده و محدودیت‌های اجتماعی می‌تواند در حفظ سلامت روان مردم تأثیر بسیاری داشته باشد.

 

نظر شما