بهبود وضعیت امحای پسماندهای پزشکی در قم

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۲:۴۵:۱۰
کد خبر: ۱۰۸۵۶۴۴
بهبود وضعیت امحای پسماندهای پزشکی در قم
معاون خدمات شهری شهرداری قم دستگاه زباله سوز چینی را یک دستگاه امحای پسماندهای پزشکی و با قابلیت های مفید دانست و گفت: می‌توان به بومی سازی تکنولوژی جدید این دستگاه اندیشید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید امیر سامع در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهمیت توجه به زباله‌های عفونی مطب‌ها و کلینیک‌های بهداشتی اظهار کرد: امروز همه بیمارستان‌های قم جز یکی دو مورد مجهز به دستگاه‌های هیدروکلاو برای رفع خطر عفونی زباله‌های خود هستند، در حالی که روزانه بیش از 4 تُن زباله دیگر از مطب‌ها، کلینیک‌ها و درمانگاه‌های قم و به صورت زباله عادی جمع آوری می‌شود که این زباله‌ها نیز نیاز به دفع خطر عفونی دارد.

وی با بیان اینکه این زباله‌ها در سایت پسماند البرز به صورت بهداشتی دفن می‌شوند خاطر نشان کرد: دستگاه اهدایی کشور چین به شهرداری قم به عنوان یک دستگاه امحای پسماندهای پزشکی و با همه هزینه‌های گمرکی، راه اندازی و نگهداری خود می‌تواند به کمک ما بیاید و حتی می‌توان به بومی سازی تکنولوژی جدید این دستگاه نیز اندیشید.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این نشست، این دستگاه را دارای ظرفیت خاص بی خطرسازی زباله‌های عفونی برای مراکز درمانی معرفی کرد و گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر قم متولی بی خطرسازی زباله‌های عفونی نیستند.

حسن بختیاری ادامه داد: این دستگاه باید در جای مناسب خود به کار گرفته شود، چراکه عملکرد واقعی آن، امحای میکروارگانیسم‌های موجود در پسماندهای پزشکی است.

همچنین عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این نشست تصریح کرد: جزئیات کارکرد این دستگاه در جلسه امروز مورد بحث نیست و تنها به دنبال مصوّبه ای برای اخذ مجوّز پذیرش آن هستیم.

در نهایت شورای اسلامی شهر قم اخذ مجوز پذیرش یک دستگاه امحای پسماندهای پزشکی کشور چین به شهرداری قم را تصویب کرد.

 

نظر شما