بوستان یادمان شهدا افتتاح شد

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۵:۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۰۸۶۳۸۷
بوستان یادمان شهدا افتتاح شد
بوستان یادمان شهدا با کاشت 6 هزار و 90 اصله نهال به یاد شهدای استان قم در فلکه جوان با حضور جمعی از مسؤولان و خانواده شهدا افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آئین افتتاح و بهره برداری از بوستان یادمان شهدا با کاشت 6 هزار و 90 اصله درخت زیتون و انار و سرو در مساحت 100 هزار متر مربع در فلکه جوان برگزار شد.

در این برنامه که به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم و تلاش کنگره ملی شهدا برگزار شده بود، شماری از خانواده شهدا به همراه تنی چند از مسوولان استان قم حضور داشتند.

هر یک از مهمانان این برنامه به یاد یکی از شهدا نهالی را کاشته و آبیاری کردند تا این بوستان یادآور رشادت های شهدای استان قم برای نسل های آینده باشد و مردم قم از طراوت این بوستان بهره مند شوند.

آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در بخشی از این مراسم با اشاره به نام گذاری روز ورود حضرت معصومه (س) به قم و نام گذاری این روز به نام روز قم، گفت: این بانوی کریمه با ورود خود به قم معنویت و عزت را در این شهر دو چندان کرد و این شهر کویری را به شهری تاثیرگذار در عرصه بین المللی تبدیل کرد.

وی با اشاره به افتتاح بوستان یادمان شهدا به همت شهرداری قم، گفت: طراوت این باغ همان طراوت شهداست که عطر معنویت را در قم صد چندان می کند و تقارن این اقدام مبارک با سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم نشان از تدبیر شهرداری و شورای شهر است.

احمد حاجی زاده رئیس کنگره شهدا نیز در این مراسم ضمن تقدیر از اقدام شهرداری در بنای بوستانی با عنوان یادمان شهدا، بیان کرد: خون شهدا با هیچ اقدامی قابل جبران نیست و ما امروز به صورت نمادین به یاد آنان نهال می کاریم.

سید امیر سامع معاون خدمات شهرداری قم نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: پروژه بوستان شهدا از سه سال پیش به عنوان دغدغه شهردار قم مطرح بود و به دنبال جای مناسب برای این بوستان بودیم که فضایی به مساحت 100 هزار متر مربع در نظر گرفته شد و برای آماده سازی این بستر ماه ها زمان صرف شد تا به مناسبت روز قم  افتتاح و به بهر برداری برسد.

در پایان این مراسم هر یک از مهمانان به یاد یکی از شهدا یک اصله نهال در این بوستان کاشته و آن را آبیاری کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز