پاسداشت یاد شهدا به معنی حفظ اساس انقلاب اسلامی است

۱۳۹۹/۰۸/۲۲ - ۱۶:۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۰۸۶۷۹۸
پاسداشت یاد شهدا به معنی حفظ اساس انقلاب اسلامی است
رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «شهید» این توانایی را دارد که حتی دشمنان را نیز به خود جذب کند گفت: بنابراین تردیدی نیست که پاسداشت و گرامیداشت یاد شهدا به معنای زنده نگهداشتن اساس انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علیرضا زاکانی در آیین رونمایی از صفحات مجازی کنگره ملی شهدای استان با اشاره به ایام سالگرد صلح امام حسن مجتبی (ع)، این صُلح را نرمشی قهرمانانه خواند و اظهار کرد: این حرکت مهم سبب شد تا جریان ناب اسلامی از حکومت جور زمانه جدا شود.

وی همچنین انقلاب اسلامی را موجودیتی در تبدیل این جریان ناب به حکومت خواند و خاطر نشان کرد: هنر حضرت امام (ره) همین بود که با این انقلاب شکوهمند، جریان ناب اسلامی را به تشکیل یک حکومت رهنمون کردند.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم، الگوها و نمادهای این حکومت هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در عین حال اضافه کرد: تلاش دشمنان در برابر این حکومت از ابتدا بر این بوده که با کشیدن حصاری در اطراف ما، انقلاب اسلامی را حصر کند تا این انقلاب نتواند خود را به دنیا صادر کند.

وی افزود: البته فضای مجازی که امروزه و بویژه در ایام کرونا به بخشی از زندگی حقیقی تبدیل شده توانسته است این حصار را بشکند و در ادامه، این ما هستیم که باید این هنر را داشته باشیم تا پیام ناب این انقلاب را از طریق تولید محتوای مُتقن و زیبا به دنیا برسانیم.

 

دشمن از فرهنگ ایثار و شهادت واهمه دارد

زاکانی با بیان اینکه تلاش دیگر دشمنان انقلاب اسلامی بر مدفون کردن الگوها و نمادهای انقلاب اسلامی یعنی شهدا استوار بوده است یادآور شد: دشمنان همواره در برابر شهید و شهادت و فرهنگ ایثار ایستاده اند، چراکه می دانند گسترش و ترویج این تفکر، پایه های حکومت آنان را متزلزل و سرنگون خواهد کرد.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در ادامه دفاع مقدس و دفاع از حرم را سبب آشنا شدن جهان با موجودیتی به نام شهید عنوان و بیان کرد: عنوان «شهید» یادآور رسالت ما در جهت زنده نگهداشتن یاد اوست، یعنی همان تعبیری که رهبر معظم انقلاب می فرمایند زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

 

«شهید» یک محک، الگو و اسطوره است

وی اضافه کرد: خود «شهید» و جریان شهادت یک محک و شاخص برای شناخت سره از ناسره است، در عین حال که «شهید» یک الگو و اسطوره است و وظیفه ماست که این الگوها و اسطوره ها را معرفی کنیم و بشناسانیم.

زاکانی همچنین گفت: فرمایش مقام معظم رهبری که می فرمایند شهدا مظهر اقتدار انقلاب اسلامی هستند به آن معناست که شهدا حیّ و حاضر و در عین حال شفیع ما هستند و از همه دستگیری می کنند.

 

پاسداشت شهدا یعنی حفظ اساس انقلاب اسلامی

وی با بیان اینکه «شهید» این توانایی را دارد که حتی دشمنان را نیز به خود جذب کند تصریح کرد: بنابراین تردیدی نیست که پاسداشت و گرامیداشت یاد شهدا به معنای زنده نگهداشتن اساس انقلاب اسلامی است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان از همه دست اندرکاران ستاد کنگره ملی شهدای استان قم تقدیر و تشکر کرد و همگان را به معرفی سیره شهدا به نسل امروز و نسل جوان فرا خواند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز