آیت الله نوری همدانی:

مفاهیم آیات قرآن در علامه طباطبایی متجسم بود

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۱:۲۱:۵۵
کد خبر: ۱۰۸۷۹۵۱
مفاهیم آیات قرآن در علامه طباطبایی متجسم بود
یکی از مراجع تقلید با اشاره به ویژگی های علامه طباطبایی گفت: ایشان از لحاظ معنویت در حدی بود که وقتی تفسیر قران می گفت مفاهیم و مضامین آیات در روح ایشان به طوری اثر کرده بود که نشانه ها و تفاسیر در ایشان متجسم بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله حسین نوری همدانی در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد ارتحال علامه سیدمحمدحسین طباطبایی که در محل دارالقرآن این علامه در قم برگزار شد، در پیامی تصویری با اشاره به ویژگی های علامه طباطبایی اظهار کرد: ایشان از لحاظ معنویت در حدی بود که وقتی تفسیر قرآن می گفت مفاهیم و مضامین آیات در روح ایشان به طوری اثر کرده بود که نشانه ها و تفاسیر در ایشان متجسم بودند.

وی با تاکید بر اینکه علامه طباطبایی با تفسیر قرآن معانی آیات را تجسم می بخشید تصریح کرد: علامه توجه ویژه ای به ولایت اهل بیت(ع) داشت و در روزهای شهادت که مجالس عزا برپا می شد زودتر از همه می آمدند و در گوشه ای از مجلس می نشستند تا از روضه اهل بیت(ع) بهره مند شوند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: تواضع علامه در برابر شاگردان، درس اخلاقی برای همه بود و تاکید داشت که برکت علم در تعظیم استاد است.

وی با تاکید بر اینکه تمام حرکات و رفتارهای علامه طباطبایی درس بود گفت: علامه نه تنها یک مفسر بود بلکه یک فقیه بزرگ بود؛ از تمام جهات نابغه بود و از نوادر روزگار و اسلام به حساب می‌آمد.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه تفسیر المیزان ایشان بسیار کتاب مهم و منبعی برای مفاهیم قرآنی است افزود: علامه در ابعاد مختلف تفقه در دین و قرآن داشت و به همین خاطر تفسیر او اثرگذاری و عمق زیادی در تفهیم مفاهیم قرآنی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز