مسئول سازمان بسیج هنرمندان قم عنوان کرد

پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت با ساخت یادمان‌های شهدا

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۰۸:۵۰:۴۷
کد خبر: ۱۰۸۸۴۰۰
پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت با ساخت یادمان‌های شهدا
مسئول سازمان بسیج هنرمندان قم از اقدام سازمان زیباسازی شهرداری قم در ساخت و نصب یادمان‌های شهدا به عنوان یکی از حرکت‌های هنری و زیبا در پاسداشت ایثار و شهادت یاد کرد و گفت: ساخت سردیس و یادمان‌های شهدا علاوه بر ماندگاری و جلوه‌های بصری زیبا، از جذابیت خاصی برای شهروندان و زائران داخلی و خارجی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم،  سید محمد حسن یزدی‌نژاد بر ضرورت پاسداشت شهدای انقلاب و دفاع مقدس در سطح شهر تأکید کرد و گفت: اقدام سازمان زیباسازی شهرداری قم در ساخت و نصب 12 یادمان شهدای قم یکی از حرکت‌های هنری و زیبا در پاسداشت یاد شهداست.

وی افزود: پیش‌تر نیز ساخت سردیس مفاخر ایران در شهرهای دیگر با استقبال مواجه شده بود و این اقدام که برای نخستین بار در قم با یاد شهیدان انجام می‌شود، اقدامی ارزشمند است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان قم تصریح کرد: ساخت سردیس و یادمان‌های شهدا علاوه بر ماندگاری و جلوه‌های بصری زیبا، از جذابیت خاصی برای شهروندان و زائران داخلی و خارجی برخوردار است.  

یزدی‌نژاد با اشاره به اینکه یادمان‌های شهدا در خیابان انقلاب قم نصب می‌شود، گفت: شهروندان با تماشای نمادهای شهدا در پیاده راه انقلاب هم یاد و خاطره شهدا برای آنها زنده می‌شود و هم دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس را الگوی خود قرار می‌‌دهند.

وی بر ضرورت توجه به جنبه‌های هنری در تولید آثار مرتبط با شهدا تأکید کرد و گفت: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب، کارهای هنری باید مقدم بر دیگر امور باشد چراکه بر روی ذهن و افکار مخاطبان از تأثیرگذاری بیشتری برخوردار است، بنابراین ساخت یادمان‌های شهدا هم می‌تواند یکی از گام‌های هنری مناسب برای تأثیرگذاری در افکار عمومی باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز