استاندار قم:

فعالیت اصناف و مشاغل غیرضرور قم به مدت دو هفته ممنوع است

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۱:۴۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۸۹۷۶۴
فعالیت اصناف و مشاغل غیرضرور قم به مدت دو هفته ممنوع است
استاندار قم، با بیان اینکه قم در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد گفت: بر اساس مصوبه ابلاغی ستاد ملی کرونا، به غیر از رسته های شغلی دسته یک فعالیت همه رسته های شغلی از ابتدای آذرماه در قم به مدت ۲ هفته ممنوع می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، استاندار قم روز چهارشنبه درحاشیه جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت همچنان قم جزو استان های با وضعیت هشدار سطح سه و قرمز قرار دارد که این موضوع اقتضائات و محدویدت های خاص خود را طلب می کند.

وی با اشاره به تصویب و ابلاغ طرح جامع مدیریت ترددها و تجمع ها در ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: بر اساس این طرح از شنبه اول آذرماه به مدت حداقل دو هفته محدودیت هایی در فعالیت های و ترددها در سطح کشور و استان اعمال می شود.

سرمست با تاکید بر ضرورت همراهی مردم در اجرای دقیق و کامل محدودیت های اعلامی ستاد ملی مقابله با کرونا، ادامه داد: کنترل این بیماری در گرو همراهی و همدلی مردم است و اگر این همراهی محقق نشود، شیوع کرونا در استان و کشور بسیار نگران کننده تر از وضع موجود خواهد شد.

وی با بیان اینکه محدویت های اعلامی از روز شنبه در سه سطح اصناف، ادارات و ترددها اجرایی می شود ادامه داد: در اجرای این طرح به جز مشاغل خدماتی، اضطرای، تامین کالاهای اساسی، مراکز بهداشتی ودرمانی، هلال احمر و آتش نشانی سایر رسته های شغلی شامل رسته های گروه ۲، سه و چهار از ابتدای آذر به مدت ۲ هفته تعطیل می شوند.

استاندار قم اظهار داشت: حضور کارکنان اداراتی که فعالیت آنها در رابطه با فعالیت های ضروری، امدادی ، خدماتی و بهداشتی است به ۵۰ درصد و کارکنان سایرمشاغل و گروه های اداری به حداکثر یک سوم تقلیل می یابد و مابقی کارکنان نیز به صورت دور کار فعالیت خواهند داشت.

وی با اشاره به کنترل ورودی ها و خروحی های شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی از نظر شیوع کرونا گفت: در شهر قم به واسطه اینکه در وضعیت قرمز قرار دارد از روز شنبه از ورود خوردوهای غیربومی جلوگیری و برای خروج پلاک های بومی محدودیت هایی اعمال می شود.

استاندار قم اظهار داشت: این محدودیت ها حداقل به مدت ۲ هفته در قم اجرایی می شود و چناچه بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی همچنان قم در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت این محدودیت ها تمدید می شود.

وی ادامه داد: فعالیت اصناف که پیش از این تا ساعت ۱۸ در قم محدود شده بود تنها تا ۳۰ آبان ماه معتبر است و با اجرای طرح ستاد ملی کرونا از ابتدای آذرماه، این طرح ملاک عمل استان بوده و محدودیت های اعلامی قبلی دیگر موضوعیت نخواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز