رمز موفقیت علامه طباطبایی(ره) چه بود؟

۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۰۹:۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۰۹۰۸۳۵
رمز موفقیت علامه طباطبایی(ره) چه بود؟
شیفتگی کسانی مانند آیت‌الله جوادی آملی و دیگر بزرگان به علامه یکی از دلایلش به علت خلوص ایشان است و الحمدلله روز به روز هم یاد و نام او گسترده تر و فراتر می شود و امیدواریم آحاد جامعه بیشتر از برکات ایشان بهره مند شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، گرامیداشت یاد علامه طباطبایی از این جهت است که باید همیشه الگوها و اسوه های حسنه را به جامعه معرفی کنیم، لذا اگر ۲۰۰ سال هم بگذرد باید یاد علامه را گرامی داشت.

در احوالات علامه طباطبایی آمده که ایشان موفقیت خود را مرهون عمل به حدیث « مَنْ اَخْلَصَ لِلّهِ اَرْبَعینَ صَباحا، ظَهَرَتْ یَنابیعُ الْحِکْمَةِ مِنْ قَلْبِهِ عَلی لِسانِهِ » می دانست، یعنی کسی که خود را چهل روز برای خدا خالص کند، چشمه های حکمت از قلبش به زبانش جاری می شود.

این تحفه بسیار زیبایی از علامه است و هر کس بخواهد به علامه برسد این شروع کار است و اگر کسی واقعا ۴۰ روز تهذیب نفس کند راه برای او باز است، و چهل روز راه طولانی نیست و لذا در روایات هم آمده است که «أنَّ الرّاحِلَ إلِیکِ قَرِیبُ المَسافَه».

شیفتگی کسانی مانند آیت‌الله جوادی آملی و دیگر بزرگان به علامه یکی از دلایلش به علت خلوص ایشان  است و الحمدلله روز به روز هم یاد و نام او گسترده تر و فراتر  می شود و امیدواریم آحاد جامعه بیشتر از برکات ایشان بهره مند شوند.

مرتضی نجفی قدسی

 

نظر شما