بلوار حضرت خدیجه(س) افتتاح می‌شود

۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۱۳:۴۹:۴۴
کد خبر: ۱۱۰۴۲۸۵
بلوار حضرت خدیجه(س) افتتاح می‌شود
شهردار قم در برنامه تلویزیونی شبکه دو با اشاره به پروژه‌های مهم شهرداری قم از افتتاح بلوار حضرت خدیجه(س) به‌عنوان رینگ دوم جمکران و در هفت کیلومتر در روزهای پیش رو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد در توضیح پروژه‌های شهرداری قم، اظهار داشت: اگر بخواهیم راجع جایگاه قم صحبت کنیم، قبل از هر چیز وجود حرم مقدس حضرت معصومه(س)، موجب کرامت قم شده است.

شهردار قم به برکت وجود مسجد مقدس جمکران نیز اشاره کرد و افزود: آینده‌پژوهشی و چیزی که سرچشمه همه آمال و آرزوهای ما به آن وابسته است در قم وجود دارد و یکی از ظرفیت‌های بزرگ شهر قم است، در کنار آن‌هم بیوت مراجع تقلید در قم وجود دارد که از این نظر هم چشم مردم به این شهر دوخته شده است.

سقائیان نژاد با اشاره وجود حوزه علمیه جهان شیعه در قم، افزود: بیش از ۳۰ هزار دانشجوی خارجی در قم حضور دارند که می‌تواند مباحث ما را با جهان اسلام ارتباط دهد، این‌ها ظرفیت‌هایی است که کم نیست و بنابراین قم یک جهان شهر است.

وی با اشاره به نام‌گذاری روز قم به‌عنوان روزی برای معرفی ظرفیت‌های برجسته این شهر، تأکید کرد: به مناسبت روز قم تلاش کردیم در ۱۰ روز ظرفیت‌های این شهر را به مردم معرفی کنیم.

شهردار قم با اشاره به ورود باکرامت حضرت معصومه(س) در ۲۳ ربیع‌الاول به قم، افزود: ایشان ۱۷ روز در قم استقرار داشتند و ما در این ۱۷ روز برنامه‌های خاصی داشتیم که از جمله آنها افتتاح پیاده راه انقلاب است.

سقائیان نژاد با اشاره به قرار گرفتن مسجد چهارمردان به عنوان پایگاه انقلاب در این خیابان، افزود: این خیابان کلاً بازسازی‌شده و به پیاده راه تبدیل‌شده است و یادمان‌های ۱۲ شهید برجسته انقلاب اسلامی طراحی‌شده و در آن نصب می‌شود.

وی به بوستان زین‌الدین به‌عنوان یکی دیگر از پروژه‌های روز قم نام برد و تأکید کرد: شهید زین‌الدین از سرداران باکفایت سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) بودند که بوستانی به نام ایشان نزدیک به یک هکتار و در ۵ طبقه افتتاح شد.

شهردار قم با اشاره به احداث بلوار حضرت خدیجه(س)، تصریح کرد: رینگ دوم جمکران در هفت کیلومتر به نام حضرت خدیجه نامگذاری شده و بسیار باشکوه است.

سقائیان نژاد به باغ پرندگان نیز اشاره کرد و گفت: این باغ نزدیک به ۱۲ هکتار است و بیش از ۴ هزار پرنده مختلف در اینجا پیش‌بینی‌شده و یک پارک بسیار زیبا محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: هرسال برای ورود حضرت معصومه(س) به قم کاروانی با عنوان کاروان گل ترتیب داده می‌شد و امسال به خاطر رعایت چارچوب‌های بهداشتی به‌صورت خودرویی برگزار شد.

شهردار قم با تأکید بر توسل به اهل‌بیت(س) تأکید کرد: قم حرم خاندان اهل‌بیت(س) است و حضرت فاطمه معصومه(س) ودیعه‌ای هستند که از جانب اهل‌بیت در قم گذاشته شده و آرزو می‌کنیم که بابرکت اهل‌بیت(ع) شر این ویروس منحوس از سر ملت ایران و دنیا کم بشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز